Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38663
Title: | İşitme engelli adölesanlara yönelik çevrim içi sağlık eğitiminin sağlığı geliştirmeye etkisi | Other Titles: | The effect of online health education for hearing impaired adolescents on health promotion | Authors: | Çelik, Ferhat | Advisors: | İnci, Fadime Hatice | Keywords: | işitme engelli adölesan çevrim içi sağlık eğitimi sağlığı geliştirme hearing impaired adolescent online health education health promotion |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmanın amacı işitme engelli adölesanlara yönelik çevrim içi sağlık eğitiminin sağlığı geliştirmeye etkisini incelemektir. Çalışmanın tipi ön test-son test yarı deneysel tasarımdır. Araştırma örneklemini 71 işitme engelli adölesan oluşmaktadır. Veriler Tanımlayıcı Bilgi Formu ve Adölesan Sağlığını Geliştirme Ölçeği-Kısa Form (ASGÖ-KF) ile toplanmıştır. İşitme engelli adölesanlara 40’ar dakikalık 6 oturumdan oluşan beslenme, sosyal destek, sağlık sorumluluğu, yaşam memnuniyeti, egzersiz ve stres yönetimi konularında işaret dili ile desteklenmiş çevrim içi sağlık eğitimi verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde IBM SPPS 25.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı veriler sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma analizleri ile değerlendirilmiştir. Ön test-son test verileri Marginal Homogeneity Testi, McNemar Testi ve Paired Samples t Testi ile değerlendirilmiştir. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. İşitme engelli adölesanlara verilen sağlık eğitimi sonrası ön test-son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında; beslenme, sosyal destek, yaşam memnuniyeti ve toplam ASGÖ-KF puanı ortalamaları açısından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Sağlık sorumluluğu, egzersiz ve stres yönetimi alt boyutları puan ortalaması açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır (p> 0.05). İşitme engelli adölesanlara yönelik çevrim içi sağlık eğitim programlarının planlanmasının ve yürütülmesinin sağlıklı yaşam davranışları üzerinde olumlu katkıda bulunacağı düşünülmektedir. The aim of this research is to examine the effect of online health education for hearing impaired adolescents on health promotion. The type of the study is pretest-posttest quasi-experimental design. The research sample consists of 71 hearing impaired adolescents. Data were collected using the Introductory Information Form and the Adolescent Health Promotion-Short Form (AHP-SF). The hearing-impaired adolescents were given online health education supported with sign language on nutrition, social support, health responsibility, life appreciation, exercise and stress management consisting of 6 sessions of 40 minutes each. IBM SPPS 25.0 statistics package program was used to evaluate the data. In the analysis of the data, descriptive data were evaluated by number, percentage, mean and standard deviation analysis. Pre-test and post-test data were evaluated with Marginal Homogeneity Test, McNemar Test and Paired Samples t Test. Statistical significance level was accepted as p <0.05. Comparing the pre-test and post-test mean scores after the health education given to the hearing impaired adolescents; A statistically significant difference was found in terms of nutrition, social support, life appreciation and AHP-SF total score mean (p <0.05). There was no significant difference in terms of mean scores for health responsibility, exercise and stress management sub-dimensions (p> 0.05). It is thought that planning and conducting online health education programs for hearing-impaired adolescents will contribute positively to healthy living behaviors. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/38663 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ferhat Çelik.pdf | 2.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
358
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
316
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.