Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİrmiş, Ayşe-
dc.contributor.authorDincer Aydın, Hicran Utkun-
dc.date.accessioned2021-08-25T12:12:31Z
dc.date.available2021-08-25T12:12:31Z
dc.date.issued2021-08-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38683-
dc.description.abstractNörogirişimcilik girişimcinin ve girişimci davranışın beyin temelli bir anlayışla açıklanmasına olanak tanıyan disiplinlerarası bir alandır. Bu çalışmada girişimciler ile girişimci olmayan bireylerin yaratıcı düşünme, fırsat tanımlama ve karar verme esnasında gerçekleşen beyin aktiviteleri arasında fark olup olmadığı araştırılmış; ayrıca gruplar arasında mizaç ve karakter özellikleri açısından farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Çalışma kapsamında belirlenen araştırma sorularına yönelik veri toplanabilmesi için EEG, ERP ve Mizaç ve Karakter ölçeğinden (TCI) faydalanılmıştır. Üç farklı teknik ile toplanan veriler Winegg, SPSS ve Pyhton programları kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre girişimciler ile girişimci olmayan katılımcıların yaratıcı düşünme, fırsat tanımlama ve karar verme esnasında gerçekleşen beyin aktiviteleri arasında farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca girişimciler ile girişimci olmayan katılımcılar arasında bir mizaç ve üç karakter özelliği açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Araştırmada beyin aktiviteleri ile mizaç ve karakter özellikleri arasında ilişki olup olmadığı test edilmiştir. Test sonuçlarına göre belirli beyin aktiviteleri ile belirli mizaç ve karakter özellikleri arasında anlamlı düzeyde ilişki olduğu görülmüştür. Araştırmanın her aşamasından elde edilen veriler kullanılarak Deep Learning tekniği ile girişimcileri tahmin edebilecek bir model geliştirilmiştir. Model, girişimciler ile girişimci olmayan katılımcıların beyin aktiviteleri düzeyinde birbirinden ayırt edilebileceğini göstermektedir. Çalışmanın sonunda nörogirişimcilik alanı ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractNeuroentrepreneurship is a multidisciplinary field that explains entrepreneur and entrepreneurial behavior based on a brain-driven approach. In this study, it was investigated whether there were differences between entrepreneurs’ and non-entrepreneurs’ brain activities during creative thinking, opportunity recognition and decision making, also it was examined whether there were differences between groups in terms of temperament and character traits. EEG, ERP and Temperament and Character scale (TCI) were used to collect data to answer the research questions. Data which were collected with three different techniques were analyzed with Winegg, SPSS and Python. According to the findings, it was seen that there is a difference between the brain activities of entrepreneurs and non-entrepreneurs during creative thinking, opportunity recognition and decision making. Additionally, a statistically significant difference was found between entrepreneurs and non-entrepreneurs in terms of one temperament and three character traits. It was tested whether there was a relationship between brain activities and temperament and character traits. According to the test results, a statistically significant relationship was found between certain brain activities and temperament and character traits. A model has been developed which may forecast entrepreneur with deep learning technique by using data which obtained from each stage of the research. The model shows that entrepreneur and non-entrepreneur participants can be distinguished in the level of brain activity. At the end of the study, recommendations were given about the field of neuroentrepreneurship.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectGirişimcien_US
dc.subjectNörobilimen_US
dc.subjectBeyinen_US
dc.subjectNörogirişimciliken_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectFırsat Tanımlamaen_US
dc.subjectKarar Vermeen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectEntrepreneuren_US
dc.subjectNeuroscienceen_US
dc.subjectBrainen_US
dc.subjectNeuroentrepreneurshipen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectOpportunity Recognitionen_US
dc.subjectDecision Makingen_US
dc.titleNörogirişimcilik: Yaratıcılık, fırsat tanımlama ve karar verme sürecine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeNeuroentrepreneurship: A research on creativity, opportunity recognition and decision makingen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid686056en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept23.05. Marketing and Advertising-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hicran Utkun Dincer Aydın.pdf2.7 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

288
checked on May 27, 2024

Download(s)

994
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.