Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38793
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAksel, İbrahim-
dc.contributor.authorTavlan Soydan, Nurdanur-
dc.date.accessioned2021-10-22T12:53:39Z
dc.date.available2021-10-22T12:53:39Z
dc.date.issued2021-08-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38793-
dc.description.abstractBu çalışmada çalışanlarda algılanan kurumsal destek ve lider-üye etkileşiminin kariyer tatminine olan doğrudan ve dolaylı (öz-yeterlilik üzerinden) etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın modeli sosyal değişim teorisi ve sosyal bilişsel kariyer teorisinden faydalanılarak oluşturulmuştur. Bu bağlamda algılanan kurumsal destek ve lider üye etkileşiminin kariyer tatmini üzerinde hem doğrudan hem de öz-yeterlilik üzerinden dolaylı istatistiksel etkisi test edilmiştir. Algılanan kurumsal desteği ölçmek amacıyla Eisenberger, Huntington, Hutchison, Sowa (1986) tarafından geliştirilmiş ölçeğin sekiz ifadeli kısa versiyon için Dolma ve Dolma (2018) tarafından hazırlanan online/web tabanlı ve kâğıt–kalem ile uygulamaları bakımından ölçüm eşdeğerliliği/ölçüm değişmezliğinin test edildiği çalışmadan faydalanılmıştır. Lider-üye etkileşimini (LMX) ölçmek amacıyla Scandura ve Graen’in (1984), öz-yeterliliği ölçmek amacıyla Schwarzer ve Jerusalem’in (1995) ve kariyer tatminini ölçmek amacıyla Greenhaus, Parasuraman ve Wormley’nin (1990) çalışmalarından faydalanılmıştır. Araştırmanın verileri çevrim içi anket yoluyla İstanbul’da faaliyet gösteren bir eğitim ve danışmanlık firmasından eğitim almış 28 işletmenin çalışanlarına ulaşılarak toplanmıştır. Anketi cevaplayan katılımcı sayısı 524’tür. Andrew Hayes’in Proses makro eklentisinden faydalanılarak yapılan analiz sonuçlarına göre algılanan kurumsal destek ve lider üye etkileşiminin kariyer tatmini üzerinde doğrudan ve öz-yeterlilik üzerinden dolaylı istatistiksel etkisi olduğu görülmüştür. Buna göre araştırmanın bulguları çalışmanın tüm hipotezlerini destekler niteliktedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the direct effect of perceived organizational support and leader-member exchange on career satisfaction and the indirect effect through self-efficacy has been investigated. The model of the research was set by utilizing social exchange theory and social cognitive career theory. In this context, both direct effects of perceived organizational support and leader-member exchange and also indirect statistical effect on self-efficacy have been tested. In order to measure perceived organizationl support, the studies of Dolma and Dolma (2018) were utilized which was tested the measurement equivalence/measurement invariance in terms of online/web-based and paper-pencil applications for the for the short version of eight-statement scale which developed by Eisenberger, Huntington, Hutchison, Sowa (1986). Studies of Scandura and Graen (1984) were utilized to measure leader-member exchange (LMX), studies of Schwarzer and Jerusalem (1995) to measure self-efficacy, and studies of Greenhaus, Parasuraman, and Wormley (1990) to measure career satisfaction. The data of the research were collected by reaching the employees of 28 companies through an online survey who has recieved training from a training and consultancy firm operating in Istanbul. The number of participants who answered the questionnaire is 524. According to the results of the analysis made by using Andrew Hayes's PROCESS-macro plugin, it has been seen that the perceived organizational support and leader member exchange have a direct statistical effect on career satisfaction and through self-efficacy there is an indirect statistical effect on career satisfaction. Accordingly, the findings of the study support all the hypotheses of the study.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgılanan Kurumsal Desteken_US
dc.subjectLider-Üye Etkileşimien_US
dc.subjectÖz-yeterliliken_US
dc.subjectKariyer Tatminien_US
dc.subjectPerceived Organizational Supporten_US
dc.subjectLeader-Member Exchangeen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectCareer Satisfaction.en_US
dc.titleAlgılanan kurumsal destek, lider-üye etkileşimi, öz-yeterlilik ve kariyer tatmini ilişkisien_US
dc.title.alternativeRelation of perceived organizational support, leader-member exchange, self efficacy and career satisfactionen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid699918en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nurdanur Tavlan Soydan.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.