Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetin, Ahmet-
dc.contributor.authorSoybalı, Hasan Hüseyin-
dc.date.accessioned2022-01-04T06:59:45Z
dc.date.available2022-01-04T06:59:45Z
dc.date.issued2021-11-
dc.identifier.citationUluslararası Yayınevien_US
dc.identifier.isbn978-625-7403-43-6-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38853-
dc.description.abstractDünyada hızla gelişen iletişim teknolojileri ve araçları insanların bilgiye daha kolay ve hızlı ulaşmasına olanak sağlamaktadır. İnsanların bundan 20 yıl önce adını dahi bilmedikleri yerlerden haberdar olmaları, varlığını dahi bilmedikleri şeyleri ihtiyaç olarak görmeye başlamaları, turizm eğilimlerini ve turist beklentilerini olağan üstü derecede değiştirmiş ve çeşitlendirmiştir. Buna bağlı olarak turizm sektörü içinde yer alan tur operatörleri turlarını çeşitlendirmeye, destinasyonlar farklı özelliklerini ön plana çıkartarak bunlardan faydalanmaya başlamıştır. Böylesine çeşitliliğin arttığı bir ortamda özellikle paket tur denilen turistik ürünün operasyonel kısmında büyük önem taşıyan turist rehberlerinin önemi arttığı gibi işleri de daha zor hale gelmeye başlamıştır. Bu noktada uzmanlığı, bilgisi, ahlakı ve müşteri odaklı yaklaşımı ile müşteri memnuniyetinde önemli rol oynayan turist rehberlerinin bu kadar çeşitli ürün ve destinasyon içerisinde hepsine birden hâkim olmaları zorlaşmaktadır. Bu yüzden rehberlik mesleğine başlamadan önce iyi bir eğitimin gerekliliği yanında belli alanlarda uzmanlaşmada göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Ülkemizde fiili olarak belirli alanlarda rehberlerin uzmanlaştıkları görülmektedir. Ancak yasal olarak rehberler “Ülkesel Turist Rehberi” ve “Bölgesel Turist Rehberi” olarak sınıflandırılmakta ve bu rehberlerin ülke içinde her antik kenti, her müzeyi, her tarihi yapıyı vb. bildiği varsayılarak turlarda görevlendirilmektedir. Rehberler kendilerini geliştirmekte ve değişen şartlara uyum sağlamaya çalışmaktadır. Rehberliğin turist ihtiyaçlarına cevap verebilmesi, turist memnuniyetini artırması ve ülke turizmine kendisinden beklenen katkıyı sağlayabilmesi ihtiyaca yönelik farkındalığın eğitim alan kişilerde oluşması ve kendilerini bu yönde geliştirmesi ile mümkün olacaktır. Bu amaçla rehberlik öğrencilerinin turist rehberliği için ihtiyaç gördüğü, dil, beceri ve bilgi alanlarından ve tur rehberliği kalite unsurlarından öncelikli gördüğü alanları belirlemeye yönelik bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 2021 yılı itibariyle ülkemizdeki rehber sayıları, kokartlarının hangi dilden olduğu bilgileri ile ülkemizi ziyaret eden turist sayıları ve bu turistlerin milliyetleri karşılaştırılmış, sonuçlar öğrenci görüşleri ile değerlendirilerek yorumlanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherBENGÜ YAYINLARIen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Türk Dünyası Yunus Emre Sempozyumu Bildiri Kitabıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurist Rehberliği Eğitimien_US
dc.subjectRehberlik Hizmet Kalitesien_US
dc.subjectRehberlikte Uzmanlaşmaen_US
dc.titleTurizm rehberliği öğrencilerinin uzmanlaşma, rehberlik eğitim konuları ve tur rehberliği hizmet kalitesi unsurlarına atfettikleri önem düzeylerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the importance levels attached by tourism guidance students to the elements of specialization, guidance education, and quality of service of tour guidanceen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue349en_US
dc.identifier.startpage242en_US
dc.identifier.endpage259en_US
dc.authorid0000-0002-0753-8175-
dc.authorid0000-0002-5929-0933-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept30.04. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TURİZM REHBERLİĞİ UZMANLAŞMA TUR REHBERLİĞİ HİZMET KALİTESİ.pdfTAM METİN BİLDİRİ8.51 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

284
checked on May 27, 2024

Download(s)

284
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.