Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38943
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAksel, İbrahim-
dc.contributor.authorCeviz, Merve-
dc.date.accessioned2022-01-19T13:37:23Z-
dc.date.available2022-01-19T13:37:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38943-
dc.description.abstractÇalışmada öncelikle hizmetkâr liderlik davranışları ve yöneticiye güvenin tanımlamaları yapılmıştır. Hizmetkâr liderlik; herhangi bir güç ve zorlama olmaksızın gönüllü liderliktir. Hizmetkâr liderin temel amacı; başkalarının ihtiyaçlarını kendi çıkarlarının üzerinde tutmak ve onlara hizmet etmektir. Yöneticiye güven ise; çalışanların yöneticileri ile olan ilişkilerinin sonucunda yöneticiye duydukları güven olarak tanımlanır. Bu çalışma hizmetkâr liderlik davranışlarının yöneticiye güven üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Araştırmanın örneklemini Denizli’de hizmet veren taşımacılık şirketi oluşturmaktadır. Şirketin tüm çalışanlarına ulaşılarak araştırma yapılmıştır. Veriler çalışanların sosyo-demografik özelliklerini belirleyen Tanıtıcı Bilgi Formu, Hizmetkâr Liderlik Ölçeği ve Yöneticiye Güven Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel testler, güvenilirlik ve geçerlilik testleri, anova, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak araştırmanın ana konusunu oluşturan hizmetkâr liderlik davranışları ve yöneticiye güven arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractInitially, servant leadership and trust in manager were defined. The primary purpose of the servant leader is to put the needs of others above own interests and to serve them. Trust in the manager is defined as the trust that the employees have in the manager as a result of the relationship they have with their managers. This study was carried out to determine the effect of servant leadership behaviors on trust in the manager. The sample of the transportation company serving in Denizli. All employees of the company were contacted and the research was conducted. The data were collected with the Introductory Information Form which determine the socio-demographic characteristics of the employess, the Servant Leadership Scale and Trust the Manager Scale. In the analysis of the data, descriptive tests, reliability and validity tests, anova, correlation and regression analyzes were performed. As a result, a positive and significant relationship has emerged between servant leadership behaviors and trust in the manager, which is the main subject of the research.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectHizmetkâr Liderliken_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectYöneticiye Güvenen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectServant Leadershipen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectTrust in manageren_US
dc.titleHizmetkâr liderlik ve yöneticiye güven arasındaki ilişkinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeResearch of the relati?onshi?p between servant leadershi?p and trust i?n manageren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid707779en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10440558.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on May 27, 2024

Download(s)

660
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.