Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38946
Title: Öğretmenlerin okullarındaki iklime ilişkin algıları
Authors: İlkin, Ayşegül
Keywords: Okul iklimi
öğretmenler
okul
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada, Denizli ili Pamukkale ilçesindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin okul iklimi algıları ve bu algıların kişisel değişkenlere göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2020–2021 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerden “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen 300 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı olarak “Okul İklimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında öğretmenlerin okullarındaki iklime ilişkin algılarının genel olarak olumlu olduğu, alt boyutlar incelendiğinde en yüksek ortalamaya sahip boyutun demokratiklik ve adanma; en düşük ortalamaya sahip boyutun samimiyet olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin okullarındaki iklime ilişkin algıları medeni durum, cinsiyet ve eğitim durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemiştir. Kıdem ve yaş değişkenlerinde tüm boyutlarda anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Okulda çalışılan süre değişkeninde ise liderlik ve etkileşim boyutu hariç diğer boyutlarda anlamlı farklılıklar görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38946
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşegül İLKİN Proje.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on May 27, 2024

Download(s)

562
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.