Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38952
Title: Öğrencilerinin okuma alışkanlığı geliştirmesinde sınıf öğretmenlerinin etkisi: Denizli ili örneği
Other Titles: The effect of classroom teachers on developing their students' reading habits:The example of Denizli province
Authors: Özden Deniş, Pınar
Keywords: okuma alışkanlığı
ilkokul
sınıf öğretmeni
reading habit
primary school
classroom teacher
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin okuma alışkanlığı geliştirmesinde sınıf öğretmenlerinin etkisini tespit etmektir. Ayrıca öğrencilerin okuma alışkanlığı geliştirmesinde sınıf öğretmenlerinin kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik algılarının onların cinsiyetlerine, yaşlarına, eğitim durumlarına, kıdemlerine, okulda kütüphane olup olmamasına ve evde kitaplık olup olmamasına göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Nicel yöntem Tarama deseninin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ilinde bulunan ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinden basit seçkisiz olarak seçilen ve gönüllü olarak araştırmaya dahil olan 120(XX=80, XY=40) sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Tekgül (2013) tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmen Anketi” kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde t testi ve oneway-anovadan yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, öğrencilerin okuma alışkanlığı geliştirmesinde sınıf öğretmenlerinin orta seviyede katkılarının olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmakla birlikte, sınıf öğretmenlerinin kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik algılarının onların cinsiyetlerine, eğitim durumlarına, kıdemlerine, okulda kütüphane olup olmamasına ve evde kitaplık olup olmamasına göre farklılık göstermediği sadece öğretmenlerin yaşları ile anlamlı bir fark gösterdiği tespit edilmiştir.
The aim of this study is to determine the effect of classroom teachers on the development of reading habits of primary school students. Also, whether the perceptions of classroom teachers towards inculcating reading habits in students' development of reading habits differ according to their gender, age, education level, seniority, whether there is a library at school and whether there is a library at home. is to detect. The sample of the study, in which the quantitative method-scan design was used, consists of 120 (XX=80, XY=40) classroom teachers who were randomly selected from primary schools in Denizli in the 2021-2022 academic year and were included in the research voluntarily. The "Teacher Questionnaire" developed by Tekgül (2013) was used to obtain the research data. T-test and oneway-anova were used in the analysis of the sub-problems of the research. Considering the results of the research, it was concluded that the classroom teachers thought that they had moderate contributions in the development of reading habits of the students. It has been determined that it does not differ according to whether there is a library at home or not, but only with the age of the teachers.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38952
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pınar ÖZDEN DENİŞ Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi.pdf774.37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

176
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

3,070
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.