Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38954
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArçay Koyuncu, Dilruba-
dc.contributor.editorYurdakal, İbrahim Halil-
dc.date.accessioned2022-01-21T12:32:04Z-
dc.date.available2022-01-21T12:32:04Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38954-
dc.description.abstract2020 yılında pandemi olarak kabul edilen bulaşıcı Koronavirüs hastalığı 2019 (COVID-19) dünya genelinde sağlık, sosyo-kültürel, ekonomi, eğitim alanlarında önemli tesirlere sebep olmuştur. Ülkemizde özellikle eğitim alanında önemli etkilere neden olan bu salgın nedeniyle,yüz yüze eğitime ara verilerek, uzaktan eğitime geçilmiştir. Bu çalışmada uzaktan eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri belirtilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında birinci sınıf okutan sınıf öğretmenlerinden elde edilen verilerle, Denizli ili Pamukkale ilçesindeki görev yapan kırk dokuz sınıf öğretmeni ile sınırlıdır. Araştırma modeli durum desenlerinden keşfetmeye dayalı durum deseni olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada da uzaktan eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri öngörülemez olduğundan keşfetmeye dayalı durum deseni araştırmaya uygun görülmüştür. Araştırmada ortaya çıkan bulgular şu şekilde özetlenebilir: Uzaktan öğretim sürecinde okuma becerisinin, yazma becerisine göre daha kolay kazandırılabildiği görülmektedir. Yazı yazma öğretiminde sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun sorunlar yaşadığını, uzaktan öğretim sürecinde veli desteğinin çok büyük bir öneminin olduğunu, donanıma sahip olmayan öğrencilerin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde zorlandıklarını öğretmen görüşleri çerçevesinde söyleyebiliriz. Sonuç olarak araştırma sonucunda uzaktan eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminin yüz yüze eğitimde yapılan sürece göre daha zor olduğunu söyleyebiliriz.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectilk okuma yazmaen_US
dc.subjectpandemien_US
dc.titleUzaktan eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
local.message.claim2023-07-10T18:40:16.272+0300|||rp01021|||submit_approve|||dc_contributor_editor|||None*
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DİLRUBA ARÇAY KOYUNCU TEZSİZ YL PROJE 2022.pdf639.27 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

248
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

608
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.