Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38958
Title: Online eğitimde okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri
Authors: Kılıç Toscalı, Yasemin
Keywords: Online eğitim
uzaktan eğitim
ilk okuma ve yazma öğretimi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada; online eğitim ile yapılan okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel desende yürütülen bu araştırmada, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Acıpayam ilçesinde görev yapan 20 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde elde edilen verilerden; online eğitimin okuma yazma öğretiminin hazırlık aşaması, sesi hissettirme ve tanıma aşaması, hece oluşturma aşaması, kelime ve cümle oluşturma aşaması ile yazma aşamasına olan etkileri araştırılmış, elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak bir sonuca varılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre: ilk okuma ve yazma öğretiminde online eğitimin etkili bir yöntem olmadığı ve bu yöntemle okuma yazma öğretiminin başarıya ulaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Online eğitim ile yapılan okuma yazma öğretiminin; hazırlık aşamasının verimsiz geçtiği, sesi hissettirme ve tanıma aşamasının başarısız olduğu, hece oluşturma aşamasının olumsuz etkilendiği, kelime ve cümle oluşturma aşamasında yeterli olmadığı ve yazma aşamasında ise online eğitimin başarısız bir yöntem olduğu tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38958
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yasemin KILIÇ TOSCALI YL Proje.pdf1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

152
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

440
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.