Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38962
Title: Uzaktan eğitim sürecinde okul yönetici ve öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliklerine yönelik algıları
Authors: Saçkan, Neşe
Keywords: Okul yöneticileri
teknoloji
yeterlilik
öğretmenler
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada, okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji kullanımı yeterliklerine ilişkin görüşleri ve bunun kişisel değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2021–2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler “Küme örnekleme” yöntemiyle seçilerek 404 okul yöneticisi ve öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplamak için “Kişisel Bilgiler” ve “Teknoloji Yeterliği özdeğerlendirme Ölçeği” olarak iki bölümden oluşan ölçek kullanılmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterlikleri E posta alt boyutunda en yüksek ortalamanın e-posta gönderebilirim maddesine olduğu görülürken en düşük ortalamanın ise alıcı listesi oluşturmak suretiyle aynı anda pek çok kişilere e-posta gönderebilirim maddesi sahip olmuştur. Okul yöneticileri ile öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterlikleri ile ilgili web internet boyutunda en yüksek ortalamanın okul ya da MEB web sitelerini arayıp bulabilirim maddesine olurken en düşük ortalamanın ise sonra tekrar kullanma amacıyla ziyaret ettiğim web sitesini saklayabilirim maddesine ait olduğu görülmüştür. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterlikleri entegre uygulamalar boyutuna ilişkin en yüksek ortalamanın “dokümanları farklı kelime işlemci programlarında okuyabilecekleri formatta kaydedebilirim” maddesi iken en düşük ortalamanın “grafiklerle gazete oluştururum” maddesine olmuştur. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterlikleri teknolojiyle öğretim alt boyutuna ilişkin en yüksek ortalamanın “Öğrencilerimle uzaktan öğretim yapmak için çevrimiçi araçları kullanabilirim.” Maddesi iken en düşük ortalamanın “Öğrencilerimin iş birliği yapması için bir blog ya da wiki oluşturabilirim.” maddesi olmuştur. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterlikleri ve alt boyutlarında en yüksek ortalamanın web internet kullanımı olduğu ve bunu eposta kullanımı, teknolojiyle öğretim ve entegre uygulamaları kullanma izlemiştir. Ayrıca okul yöneticileri ve öğretmenlerinin teknoloji kullanımı yeterliklerinin genel olarak iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir. farklılık olmadığı ve okul yöneticileri ile öğretmenlerim teknoloji kullanımı yeterliklerinin benzerlik gösterdiği ve herhangi anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38962
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Neşe SAÇKAN Proje.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on May 27, 2024

Download(s)

62
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.