Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38963
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaraçolak, Mustafa-
dc.contributor.editorTuran Güllaç, Esin-
dc.date.accessioned2022-01-27T09:00:49Z
dc.date.available2022-01-27T09:00:49Z
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38963-
dc.description.abstractTeknoloji kullanımı geliştirilmiş olan daha çok elektronik araç gereçlerin kullanılması ve hayatın kolaylaştırılmasıdır. İçinde yaşadığımız yüzyılda çok hızlı gelişen teknoloji izleyenlerinin kullanımı ve takibini zorlaştırmaktadır. Teknolojinin eğitim çalışmalarında kullanımı da giderek yaygınlaşmaktadır. Özellikle pandemi sürecinde uzaktan eğitim etkinlikleri işin boyutlarını çok farklı noktalara götürmüştür. 1-4. Sınıfların eğitiminde görev alan sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımı çocukların yaş aralığının da az olmasından dolayı çok kolay değildir. Ancak öğrenmenin çok hızlı ve rol model almanın en yoğun olduğu çocukların bu evresinde öğretmenin teknolojiyi iyi ve olumlu yönde kullanması çocukların gelişiminde önemlidir. Bu nedenle öğretmenin teknoloji kullanım yeterliği önemlidir. Bundan dolayı bu konu araştırılmaya değer görülmüş ve çalışılmıştır. Bulguların alana katkı sağlaması beklenmektedir.Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2021–2022 eğitim-öğretim yılı Denizli merkez ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinden “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 303 sınıf öğretmeninden toplanan verilerden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Teknoloji Yeterliliği Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımı yeterliğine ilişkin teknoloji kullanımı alt boyutlarına ilişkin en yüksek ortalamanın e-posta boyutunda olduğu ve sırasıyla www (web/internet), teknolojiyle öğretim ve entegre uygulamalar boyutlarının izlediği görülürken teknoloji yeterliğinin genel ortalama olarak “iyi” düzeyde olduğu ve öğretmenlerin en yüksek e posta boyutunda yeterli oldukları, web ve genel olarak iyi düzeyde oldukları görülürken entegre uygulamalar ve teknolojiyle öğretim boyutlarında ise orta düzeyde olduklarını düşündüklerini göstermiştir. Sınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımı alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet,yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi, çalıştığı ilçe, bilişim teknolojileri kullanımı eğitimi alma durumuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectteknoloji kullanımıen_US
dc.subjectteknoloji yeterliliğien_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin teknoloji kullanımı yeterliklerine ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafa Karaçolak tezsiz.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

224
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,894
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.