Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38972
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yağmur, Mehtap | - |
dc.contributor.editor | Tok, Emel | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-28T11:37:54Z | - |
dc.date.available | 2022-01-28T11:37:54Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/38972 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada yaratıcı düşünme becerilerine dayalı eğitimin 60-66 aylık çocukların yaratıcı düşünmeye dayalı kazanımlarının değerlendirilmesi ve farklı değişkenlerle (demografik özellikler) yaratıcılık kazanımlarının ne olduğunu tespit etmek amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma içinde yer alan durum deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında olasılıklı olmayan örnekleme türü içinde yer alan amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma 60-66 aylık olan 11 kız ve 9 erkek olmak üzere 20 çocukla gerçekleştirilmiştir. 20 çocuktan yalnız bir çocuğun öncesinde okul öncesi eğitim aldığı diğer çocukların ilk defa bu yıl anaokuluna başladığı tespit edilmiştir. Araştırma 2021 – 2022 eğitim öğretim yıllarında Milli Eğitim Bakanlığı Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı, Merkezefendi ilçe merkezinde bulunan bağımsız anaokulunda uygulanmıştır. Çalışmada yaratıcı düşünmeyi desteklemeye yönelik etkinlikler planlanmıştır. Etkinlikler çocukların hazırbulunuşluk ve gelişim özellikleri dikkate alınarak planlanmıştır. Uygulanacak etkinlikler toplam 16 etkinlikten oluşmaktadır. Etkinlikler okul öncesi eğitim programına dayalı kazanım göstergelere ve yaratıcı düşünmenin özelliklerine (akıcılık, esneklik, orjinallik, zenginleştirme) dayalı oluşturulan gözlem formları ile değerlendirilmiştir. Uygulanan etkinlikler sonucunda ailelerin demografik özelliklerinin çocukların yaratıcılık düzeyleri üzerinde az da olsa etkisinin görüldüğü anlaşılmıştır. Çalışma sonucunda; çocuklara uygulanan yaratıcı etkinliklerin çocukların yaratıcı düşünmeye dayalı kazanımlarını büyük oranda desteklediği görülmüştür. Çocukların yaratıcı düşünmeye dayalı becerilerinde ilerleme kaydedilmiştir. Ancak göz önünde bulundurulduğunda yaratıcı düşünmenin özelliklerine göre orta düzeyde geliştiği tespit edilmiştir. Bu bulgular eşliğinde erken yaşlardan itibaren çocukların yaratıcı fikirler ortaya koyacağı ve problem çözme becerilerinin kazandırılabileceği etkinliklere yer verilmesi gerektiği önerilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | yaratıcı düşünme | en_US |
dc.subject | problem çözme | en_US |
dc.title | 60-66 ay çocuklarının yaratıcı düşünme tekniklerine dayalı eğitim yoluyla yaratıcı düşünmeye dayalı kazanımlarının değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mehtap YAĞMUR Proje.pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
182
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
2,210
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.