Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38979
Title: Öğretmenlerin taşımalı eğitim uygulaması hakkındaki görüşleri
Authors: Aktaş, Ali Mete
Keywords: taşımalı eğitim
öğretmen görüşleri
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışma; öğretmenlerin, taşımalı eğitim uygulamasına ilişkin düşüncelerini ortaya çıkarmak, taşımalı eğitim uygulamasında görev yapan öğretmenleri etkileyen sorunları incelemek, taşımalı eğitim uygulamasının olumlu-olumsuz yönlerini ortaya koymak, olumlu ve olumsuz özelliklerden yola çıkarak uygulamanın eksik yönlerini belirlemek ve bu sistemin verimliliğini arttırmak için önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılının ilk döneminde Denizli ili Tavas ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 6 farklı okuldan 12 öğretmen seçilmiş, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgular analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda bulguların öğrenci, beslenme, ulaşım ve veli temaları altında toplandığı görülmüştür. Buna göre öğretmenlerin; taşımalı eğitimin öğrencinin akademik başarısını etkilese de asıl önemli olan faktörün öğrencinin ilgi ve istekli olmasının olduğunu, taşımalı öğrencilerin ders dışı faaliyetlere yeterince katılamadığını, taşımalı öğrencilere öğle yemeği verilmesinin çok yerinde bir uygulama olduğunu, yemeklerde maliyeti düşürmek için bazı firmaların kaliteden ödün verdiğini, servis şoförlerinin yaptıkları işin önemini kavramadıklarını, araçlarda gerekli güvenlik önlemlerinin alınmadığını, velilerin ilgisiz olduğunu ve velilerin öğretmenlerle iletişim halinde olmaya çaba göstermediklerini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38979
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ali Mete AKTAŞ YL Proje.pdf836.6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

236
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

880
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.