Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38981
Title: Denizli ili Kale ilçesinde görev yapan okul müdürlerinin Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) işleyişine ilişkin görüşleri
Authors: Eren, Hikmet
Keywords: Üstün Zekâlı Bireyler
Okul Müdürleri
Bireyselleşmiş ve Farklılaştırılmış Eğitim
Tanılama
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Üstün zekâlı bireyler bir toplumun %2-3’lük bir oranını oluşturmaktadır. Ulusların geleceğin önemli bir konumda olacağına inanılan üstün zekâlılar, diğer bireylerden farklı olarak eğitim görmektedirler. Türkiye de bu duruma kayıtsız kalmayarak son dönemlerde üstün zekâlı bireyleri tanılama adına farklı girişimlerde bulunmuştur. Bu girişimler ışığında eldeki çalışmada okul müdürlerinin Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) işleyişine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Denizli’nin Kale ilçesinde görev yapan okul 39 okul müdüründen yapılandırılmış bir form aracılığı ile görüşleri toplanmıştır. Elde edilen dönütler tablolar halinde analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre kadın yöneticilerin idari kadroda yaklaşık %50 oranda yer aldığı, okul idarecilerinin %70’inin lisansüstü çalışmalarda bulunmadığı, %75’inin tanılayıcı zekâ testlerine dair ve öğretmenlerin üstün zekâlıları tanılama amaçlı doldurması gereken çağdaş testlere bilgilerinin bulunmadığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38981
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HİKMET EREN.pdf955.9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

150
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

226
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.