Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38981
Title: | Denizli ili Kale ilçesinde görev yapan okul müdürlerinin Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) işleyişine ilişkin görüşleri | Authors: | Eren, Hikmet | Keywords: | Üstün Zekâlı Bireyler Okul Müdürleri Bireyselleşmiş ve Farklılaştırılmış Eğitim Tanılama |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Üstün zekâlı bireyler bir toplumun %2-3’lük bir oranını oluşturmaktadır. Ulusların geleceğin önemli bir konumda olacağına inanılan üstün zekâlılar, diğer bireylerden farklı olarak eğitim görmektedirler. Türkiye de bu duruma kayıtsız kalmayarak son dönemlerde üstün zekâlı bireyleri tanılama adına farklı girişimlerde bulunmuştur. Bu girişimler ışığında eldeki çalışmada okul müdürlerinin Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) işleyişine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Denizli’nin Kale ilçesinde görev yapan okul 39 okul müdüründen yapılandırılmış bir form aracılığı ile görüşleri toplanmıştır. Elde edilen dönütler tablolar halinde analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre kadın yöneticilerin idari kadroda yaklaşık %50 oranda yer aldığı, okul idarecilerinin %70’inin lisansüstü çalışmalarda bulunmadığı, %75’inin tanılayıcı zekâ testlerine dair ve öğretmenlerin üstün zekâlıları tanılama amaçlı doldurması gereken çağdaş testlere bilgilerinin bulunmadığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38981 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
HİKMET EREN.pdf | 955.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
150
checked on Jan 21, 2025
Download(s)
226
checked on Jan 21, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.