Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38988
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖztürk, Selma-
dc.contributor.editorŞimşek, Selçuk-
dc.date.accessioned2022-02-01T08:15:57Z
dc.date.available2022-02-01T08:15:57Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38988-
dc.description.abstractBu araştırmada, Denizli ili Çardak ilçesinde sınıf öğretmeni olarak 1-3 sınıflarda çalışan öğretmenlerin Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde yapılmıştır. Amaçlı örneklem yöntemiyle 2020–2021 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Çardak ilçesinde 1-3 sınıflarında görev yapan öğretmenlerin tamamına ulaşılarak 15 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı “Kişisel Bilgiler” ve “Görüşme Formu” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.İlkokul öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı kazanımlarına ilişkin görüşlerine bakıldığında genel olarak yeterli olmakla birlikte geliştirilmesi gerektiğini ileri sürenlerin de olduğu görülmüştür. Hayat Bilgisi dersi içerik yeterliğine ilişkin öğretmenlerin büyük kısmının yeterli olduğunu belirttikleri görülürken 3 öğretmenin ise yeterli olmadığı yönünde kanaat bildirdiği görülmüştür. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi dersi öğrenme ve öğretme süreçlerine ilişkin olarak büyük oranla öğrenci merkezli ve aktif katılımım temel alınabileceğini belirttikleri görülürken geri kalan kısmının ise somutlaştırma ve güncelleştirmeler yapılabileceği yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür. Ders içerik ve kazanımlarının öğrenci merkezli, aktif katılımlı, somutlaştırma ve güncellemelerle verilebiliyor olması ve tercihen bunların kullanılması olumlu bir gelişme olarak görülmüştür.İlkokul öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersi ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin büyük kısmı geliştirilmesi gerektiğini ileri sürmektedir. Bununla birlikte yeterli olmadığını belirtenlerin oranının da yüksek olduğu görülürken olumlu ve etkili olduğunu belirtenlerin de az olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi Dersi öğretim programında olması gerektiğini düşündüğü ancak olmayan kazanımların başında güncel konulara kişisel gelişim konularına ağırlık verilmesi gelmektedir. Bunu sırasıyla “Dini ve Manevi değerlerin kazanımlara daha fazla yer verilmesi”, “Atatürk ile ilgili kazanımlara daha fazla yer verilmesi” ve “Günlük yaşamla ilgili kazanımların olması” şeklinde takip ettiği görülmüştür. Öğretmenlerin Hayat Bilgisi Dersi öğretim programının geliştirilmesine ilişkin görüş ve önerilerinin en yoğun biçimde “Yaparak yaşayarak öğrenme temel alınmalı” ve “Güncellenmeli” şeklinde ifade edilmektedir. Ders saatlerinin arttırılması ve ölçme değerlendirmenin revize edilmesi de yine öğretmenlerin önerileri arasındadır. Bu durum Hayat Bilgisi dersinin adından da anlaşıldığı gibi hayatın içinden olması ve hayata yönelik olması yaparak yaşayarak öğrenme temelinde şekillendirilmesi ve bu çerçevede güncellenmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat Bilgisien_US
dc.subjectöğretim programıen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectgörüşen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretim programına ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Selma Öztürk.pdf789.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

252
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

2,018
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.