Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38993
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUygun, Mehmet-
dc.contributor.authorÇayırlı, Esin-
dc.date.accessioned2022-02-01T11:42:07Z-
dc.date.available2022-02-01T11:42:07Z-
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11499/38993-
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim öğretim yılında Denizli ili Pamukkkale ve Merkezefendi ilçesinde çalışan sınıf öğretmenlerini kapsamaktadır. Araştırmanın örneklemi 326 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri, Can ve Gündüz (2021) tarafından geliştirilen "Öğretmenlerin Sanal Sınıf Yönetimi Yeterliği Ölçeği" yardımıyla toplanmıştır. Ölçek 5’li likert tipinde ve 24 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin alt boyutları “öğrencilerle ilişkiler”, “sanal sınıf içi etkinlikler” ve “sanal sınıf yönetimidir.” Öğretmenler, sanal sınıf yönetimine dair tüm alt boyutlarda kendilerini iyi seviyede görmektedir. Önceden sanal sınıf deneyimi olan sınıf öğretmenlerinin, ölçek incelendiğinde genel ve alt boyut toplam aritmetik ortalamaları, sanal sınıf deneyimi olmayanlardan anlamlı derecede daha yüksektir. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin sanal sınıf yönetimi yeterlikleri ve alt boyutlarına ilişkin en yüksek ortalama “Sanal Sınıf İçi Etkinlikler” boyutunda ve “katılıyorum” düzeyindedir. Bu durum öğretmenlerin sanal sınıf içi etkinliklerine yönelik yeterliklerinin en yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlar öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerinin yaygın olarak ileri seviyede olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin, sanal sınıf yönetimi yeterliği konusunda üniversitede başlayan ve öğretmenlikle sonuçlanan süreçte konuya ilişkin eğitim almaları ve iş hayatına atıldıklarında hizmet içi kurslara yönlendirilmeleri önem arz etmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanal sınıftr_TR
dc.subjectsanal sınıf yönetimitr_TR
dc.subjectöğretmentr_TR
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sanal sınıf yönetimi yeterliği- (Denizli ili örneği)tr_TR
dc.typeReporttr_TR
dc.contributor.authorID0000-0001-9693-8690tr_TR
dc.relation.publicationcategoryTez-
dc.ownerPamukkale_University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Esin ÇAYIRLI YL Proje.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

190
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

512
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.