Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38994
Title: Sınıf öğretmenlerinin eğitim felsefeleri Çal ilçesi örneği
Authors: Çoban, Hafize
Keywords: Eğitim
eğitim felsefesi
çağdaş yaklaşım
geleneksel yaklaşım
sınıf öğretmeni
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Öğretmenlerin benimsedikleri eğitim felsefelerinin etki ettiği alanlar olduğu gibi etkilendiği alanlar da vardır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitsel düşünme ve uygulama düzeylerini belirlemek ve cinsiyetlerine, yaşlarına, medeni durumlarına, eğitim düzeylerine ve okuttukları sınıfa göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amaçlanmıştır. Çalışma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ilinin Çal ilçesinde görev yapan 60 ilkokul öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. Bunlar; kişisel bilgi formu ve Eğitsel Düşünce ve Uygulamalar Ölçeği’dir. Çalışma sonucunda; sınıf öğretmenlerinin eğitsel düşünce ve uygulamalara yönelik çağdaş felsefi akımları benimseme düzeyleri, geleneksel felsefi akımlarına oranla daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin eğitsel düşünce ve uygulamalara yönelik algıları cinsiyetlerine, mesleki kıdemlerine, çalıştıkları okuldaki kıdemlerine, okuttukları sınıf düzeyine ve yaşlarına göre anlamlı düzeyde farklılık oluşmadığı belirlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38994
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hafize ÇOBAN YL Projesi.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

162
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

1,018
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.