Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38994
Title: | Sınıf öğretmenlerinin eğitim felsefeleri Çal ilçesi örneği | Authors: | Çoban, Hafize | Keywords: | Eğitim eğitim felsefesi çağdaş yaklaşım geleneksel yaklaşım sınıf öğretmeni |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Öğretmenlerin benimsedikleri eğitim felsefelerinin etki ettiği alanlar olduğu gibi etkilendiği alanlar da vardır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitsel düşünme ve uygulama düzeylerini belirlemek ve cinsiyetlerine, yaşlarına, medeni durumlarına, eğitim düzeylerine ve okuttukları sınıfa göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amaçlanmıştır. Çalışma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ilinin Çal ilçesinde görev yapan 60 ilkokul öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. Bunlar; kişisel bilgi formu ve Eğitsel Düşünce ve Uygulamalar Ölçeği’dir. Çalışma sonucunda; sınıf öğretmenlerinin eğitsel düşünce ve uygulamalara yönelik çağdaş felsefi akımları benimseme düzeyleri, geleneksel felsefi akımlarına oranla daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin eğitsel düşünce ve uygulamalara yönelik algıları cinsiyetlerine, mesleki kıdemlerine, çalıştıkları okuldaki kıdemlerine, okuttukları sınıf düzeyine ve yaşlarına göre anlamlı düzeyde farklılık oluşmadığı belirlenmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38994 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hafize ÇOBAN YL Projesi.pdf | 1.82 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
162
checked on Jan 21, 2025
Download(s)
1,018
checked on Jan 21, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.