Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38996
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKankural, Hatice-
dc.contributor.editorDoğan, Birsen-
dc.date.accessioned2022-02-02T08:47:44Z-
dc.date.available2022-02-02T08:47:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38996-
dc.description.abstractBu araştırmada; ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etki eden faktörlere ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak ve ortaya çıkan veriler üzerinden bir değerlendirme yapmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerine etki eden faktörlerden; sosyoekonomik düzey, okul öncesi eğitimi alıp almama durumları, ilkokula başlama yaşı ve ailelerin öğrenim düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma nitel desende yürütülmüştür. Araştırma kapsamında, 2021/2022 eğitim öğretim yılında Denizli ilinde görev yapan ve birinci sınıfları okutan 20 sınıf öğretmeniyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizi yapılmış ve sonuca ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; Sosyoekonomik düzey, öğrencilerin okuduğunu anlama becerisini etkileyen önemli bir çevresel faktördür ve üst sosyoekonomik düzey, çocukların okuma anlama düzeyini artırıcı bir etkiye sahiptir. Okul öncesi eğitimi, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Okul öncesi eğitimi alan öğrencilerin, almayan öğrencilere göre okuduğunu anlamaya daha hazır oldukları tespit edilmiştir. İlkokula başlama yaşı, okuduğunu anlama becerileri üzerinde etkilidir ve erken yaşta okula başlayan öğrencilerin, psikomotor ve zihinsel gelişimlerinin yetersiz olması nedeniyle okuduğunu anlama becerilerine uyum sağlamada zorlandıkları ortaya çıkmıştır. Ailenin öğrenim düzeyi, okuduğunu anlama becerisini olumlu yönde etkileyen bir faktördür ve öğrenim düzeyi yüksek olan ailelerin, öğrencilerini daha iyi yönlendirerek okuduğunu anlama becerilerine destek oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectokuduğunu anlama becerisien_US
dc.subjectsosyoekonomik düzeyen_US
dc.titleİlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etki eden faktörlere ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hatice KANKURAL.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

262
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,050
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.