Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38997
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇelebioğlu, Şule-
dc.contributor.editorTok, Emel-
dc.date.accessioned2022-02-02T10:50:34Z
dc.date.available2022-02-02T10:50:34Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/38997-
dc.description.abstractÇalışmada, 48-72 aylık çocukların cinsiyetleri, dijital oyunlarda tercih ettikleri içerikler, dijital platformlarda izledikleri video içerikleri ve ebeveynlerinin farklı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, eğitim durumu, gelir durumu, en çok ziyaret ettikleri web sayfası, günde kaç saat dijital platformlarda vakit geçirdikleri) çocukların sosyal davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli ilinin Pamukkale ilçesinde dezavantajlı bölgelerde bulunan bağımsız devlet anaokullarındaki 2021-2022 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 48-72 ay grubu çocukların araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 215 ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada “4-6 Yaş Sosyal Davranış Ölçeği” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada 48-72 aylık çocuklarının sosyal davranışlarında ebeveynlerin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, gelir durumu, en çok ziyaret ettikleri web sayfası ile günde kaç saat dijital platformlarda vakit geçirdikleri değişkenleri arasında farklılık yaratıp yaratmadığını belirlemek için t testi ve varyans analizi yapılmıştır. Çocukların dijital platformlarda en çok tercih ettikleri dijital oyunların ve videoların içerikleri incelenmiştir. İzledikleri videoların içerikleri çizgifilm, oyun, youtube, tiktok, eğitici, müzik/dans, belgesel/hayvan ve bebek/kız olarak bölümlendirilmiştir. Dijital oyun içerikleri ise; savaş ve korku, eğitici, yarış/spor, bebek/kız, hayvan besleme, yapı/inşaat, macera/aksiyon olarak bölümlendirilmiştir. Çocukların dijital oyunlardan en çok savaş ve korku ile eğitici olanları oynamayı tercih ederken, videolardan çizgifilmleri ve oyun içerikli olanları izlemeyi tercih ettikleri saptanmıştır. Ebeveynlerin ise; en sık ziyaret ettikleri web sayfasının sosyal medya olduğu ve çoğunluğun dijital platformlarda günde 1-2 saat aralığında zaman geçirdiği bulgulanmıştır. Araştırma sonucunda ebeveynlerin cinsiyet, yaş, gelir durumu ve dijital platformlarda geçirdikleri zaman değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectDijital Oyunen_US
dc.subjectSosyal Davranışen_US
dc.title48-72 aylık çocukların dijital içerik tercihlerinin ve farklı değişkenlere göre sosyal davranışlarının incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0001-5970-8693-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şule Çelebioğlu YL Proje.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

724
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

466
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.