Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39003
Title: Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin erken okur yazarlık becerileri hakkında görüşleri ile öğretme ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Authors: Aypak Caba, Hale
Keywords: Öğrenme
öğretim
erken okur yazarlık
erken okur yazarlık becerileri
pedagojik inanç
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin erken okur yazarlık becerileri hakkında görüşleri ile öğretme ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkiyi incelemektir Araştırmanın çalışma gurubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ilinde bağımsız anaokulu ve ilköğretime bağlı anasınıflarında görev yapan 76 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacı ile öğretmen adaylarının demografik bilgilerine ulaşmak için “Kişisel Bilgi Formu, Okul Öncesi Erken Okuryazarlık Görüş ve İnançları Ölçeği ve Pedagojik İnanç Sitemleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilmiş olan bulgular katılımcı öğretmenlerin pedagojik inanış ve erken okuryazarlık inanış puanlarının yüksek olduğunu ancak sınıf içi erken okuryazarlık uygulamalarını yansıtan erken okuryazarlık görüş puanlarının çok yüksek olmadığını göstermektedir. Araştırma sonuçları öğretmenlerin pedagojik inanışları ile erken okuryazarlık inanışları arasında ilişki olmadığını ancak erken okuryazarlık inanışları ile erken okuryazarlığa ilişkin görüşleri (sınıftaki erken okuryazarlık uygulamaları) arasında pozitif yönlü orta düzeyde ilişki olduğunu göstermektedir. Ulaşılan sonuçlar, ilgili literatür ve analizler ışığında değerlendirilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39003
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hale AYPAK CABA YL Proje.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

898
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

1,348
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.