Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39009
Title: İlkokul üçüncü sınıf fen bilimleri dersinde argümantasyon tabanlı öğrenme yöntemi ile yapılan fen etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve oluşturdukları argümanlara etkisi
Authors: Başaran, Zekiye
Keywords: Argümantasyon
başarı
argümantasyon seviyesi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı fen bilimleri dersi ‘Gezegenimizi Tanıyalım‘ ünitesinin argümantasyon tabanlı öğrenme yöntemi ile işlenmesi sonucunda ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarındaki ve kavramsal anlamalarındaki değişimi ve öğrencilerin oluşturdukları argümanları ortaya koymaktır. Çalışma 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı güz döneminde Denizli ilindeki bir devlet okulunda, 17 öğrenciden oluşsan üçüncü sınıf öğrencileri ile yapılmış olup üç hafta sürmüştür. Çalışmanın başlangıcında öğrencilere seviyelerine uygun bilgi verilmiş ve ön-ölçüm başarı testi uygulanmıştır. Çalışma sürecinde Argümantasyon tabanlı öğrenme etkinlikleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilere son-ölçüm başarı testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin başarı seviyelerinde artış görülmüştür. Öğrenciler tarafından oluşturulan argümanların seviyesinin iki ve üç puan arasında kaldığı görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39009
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zekiye BAŞARAN YL Proje.pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

268
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

426
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.