Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Asuman-
dc.contributor.editorSarıtaş, Emel-
dc.date.accessioned2022-02-08T08:09:35Z
dc.date.available2022-02-08T08:09:35Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39014-
dc.description.abstractDenizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde 2020-2021 eğitim yılında uzaktan eğitim sürecinde birinci sınıfları okutan öğretmenlerin okuma yazmada yaşadıkları sorunları tespit etmek amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Nitel ve betimsel tarama modelinde olan bu çalışmada “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 32 sınıf öğretmeninden veriler toplanmıştır. Veri toplamak için görüşme formu kullanılmıştır ve form 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde okuma öğretiminde yaşadığı sorunların başında; seslerin kavratılması ile ilgili yaşanan sıkıntılar gelmektedir. Uzaktan eğitimde seslerin tam anlaşılamaması-iletilememesi, telaffuzun sağlıklı test edilememesi nedeniyle seslerin kavratıl yaşanan; internet alt yapısı, bağlantı sorunları, teknolojik sorunlar, bilgisayar, tablet ve telefon eksikliği gibi problemler bulunmaktadır. Ayrıca velilerin fazla ilgili veya ilgisiz olmaları ve bilinçsizce davranmaları gibi sorunlarında yaşandığı tespit edilmiştir. Bu nedenlerle 1. sınıflardaki öğrencilerin ve bu sınıfları okutan öğretmenlerin büyük sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde yazma öğretiminde yaşadığı sıkıntılarla ilgili en yoğun biçimde ifade edilen problem yazma yanlışlarının düzeltilememesidir. Bunun nedeninin uzaktan eğitimde öğrenciye erişmenin mümkün olamaması, öğretmenin defter kontrolü ve yazı kontrolü yapamaması, velilerin yanlış öğretimleri ve yönlendirmeleri ile veli ilgisizlik ve takipsizlikleri olduğu görülmüştür. Yine yazma öğretiminde yaşanan bir diğer sorun değerlendirmenin yapılamamasıdır.Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemi sürecinde okuma yazma öğretiminde yaşanan sorunların çözümüne ilişkin görüş ve önerilerinde en fazla dile getirilen husus derslerin telafisinin yapılmasının gerekliliği olmuştur. Çünkü 1. sınıftan 2. sınıfa geçen öğrencilerin biriken sorunlarının çözümünün başka yolu görülmemektedir. Bundan sonra ileri sürülen öneriler sırasıyla bedava internet ve cihaz desteği verilmeli, yüz yüze eğitime geçilmeli,EBA güçlendirilmeli ve öğretmenlerle veliler eğitilmeli şeklinde sıralanmıştır. Gerçekten de yaz döneminde telafi programlarının bakanlıkça açılması, sınırlı sayıda da olsa tablet ve internet desteğinin verilmesi ve nihayet yüz yüze eğitime geçilmesi öğrenme kayıplarının karşılanması adına önemlidiren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectyazmaen_US
dc.subjectsorunen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectpandemien_US
dc.titleBirinci sınıf öğretmenlerinin pandemide okuma yazmada yaşadığı sorunlar ve çözüm önerilerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Asuman Yılmaz.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

176
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

722
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.