Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİnce, Gülsüm-
dc.contributor.editorIşıkoğlu, Nesrin-
dc.date.accessioned2022-02-08T11:45:39Z
dc.date.available2022-02-08T11:45:39Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39018-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı “Dijital Oyun ve Çocuk” aile eğitim programının ebeveynler üzerindeki etkililiğini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli iline bağlı bir ilçedeki bir anaokuluna devam eden, okul öncesi dönem çocuğuna sahip üç-altı yaş grubunda çocuğu olan gönüllü 13 ebeveyn oluşturmaktadır. Bu araştırma için veri toplama aracı olarak “Dijital Oyun ve Çocuk” Aile Eğitim Programı”, aile eğitim programı öncesi ve sonrası uygulanacak olan 15 soruluk açık uçlu yapılandırılmamış sorulardan oluşan “Ebeveyn Görüşme Formları” ve “Aile Katılım Formu” hazırlanmıştır. Araştırma için “Aile Katılım Formları” ile gönüllü ebeveynler seçilmiştir. Araştırmanın birinci aşamasında “Dijital Oyun ve Çocuk” aile eğitim programı öncesi ebeveynlerle bireysel görüşmeler yapılmıştır. İkinci aşamasında “Dijital Oyun ve Çocuk” aile eğitim programı haftada bir saatlik dört oturum olarak gerçekleşmiştir. Üçüncü aşamada ise “Dijital Oyun ve Çocuk” aile eğitim programı sonrası ebeveynlerle tekrar bireysel görüşmeler yapılmıştır. Veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda programın ebeveynler üzerindeki etkililiğini tespit etmek için; çocukların ekran süresi, ebeveynlerdeki değişimler, ebeveynlerin eğitimden memnun olma düzeyleri üzerinde durulmuştur. Erken çocukluk döneminde dijital oyun kullanımının çok erken yaşlara kadar indiği görülmektedir. Dijital Oyun ve Çocuk” aile eğitim programı öncesi ebeveynlerle yapılan görüşmede çocukların dijital oyun ile tanışma yaşının çoğunlukla “2-3 yaş” civarında olduğu, bazı ebeveynlerin görüşlerine göre ise bu yaşın bir buçuk yaş civarına kadar düştüğü saptanmıştır. “Dijital Oyun ve Çocuk” aile eğitimi programı sonrası ebeveynlere yapılan görüşmelerde dijital oyunların etkilerini öğrenme, dijital bağımlılığı azaltma ve mücadele etme, sağlıklı oyun seçebilme, ebeveyne düşen sorumlulukları fark etme, güvenli internet konularında katkı sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca aile eğitimi sonunda yapılan oturum değerlendirme formları birlikte analiz edildiğinde ebeveynlerin eğitimden genel olarak memnun kaldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectebeveynen_US
dc.subjectdijital oyunen_US
dc.subjectaile eğitimien_US
dc.subjectdijital ebeveynliken_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuğuna sahip ailelerin “dijital oyun ve çocuk” aile eğitimi programı öncesi ve sonrası görüşlerinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0001-7010-302X-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülsüm İNCE YL Proje.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,160
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

2,680
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.