Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39025
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDaşdemir, Deniz-
dc.contributor.editorFidan, Yücel-
dc.date.accessioned2022-02-09T10:20:30Z
dc.date.available2022-02-09T10:20:30Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39025-
dc.description.abstractBu araştırmada, pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumları ve bunun çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip-göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2021–202 eğitim-öğretim yılı Denizli ili genelinde görev yapan eğitim yöneticileri “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 207 öğretmenden elde edilen verilerden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği”” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumlarında en yüksek ortalamaların “Derslerde araç-gereç kullanmak gereksizdir.”, “Eğitimde teknoloji kullanımından nefret ediyorum.” Ve “Teknolojik araç-gereç kullanımı, öğrencilerin öğrenme süreçlerine hiçbir katkısı yoktur.” Madddeleri ve “Çok iyi” seviyesinde olmuştur. En düşük ortalama ise “İyi” seviyesinde “Yetkim olsa, bütün öğretmenlerin teknolojik unsur ya da araç gereç kullanmalarını zorunlu hale getiririm.” Maddesi olmuştur. Alt boyutlarına ilişkin ortalamalar ve standart sapma sonuçları incelendiğinde en yüksek ortalamanın “Eğitimde Teknoloji Kullanımının Öğretim Süreçlerine Yansıması (ETKÖSY)” boyutu olduğu görülürken bunu “Eğitimde Teknoloji Kullanımı ve Sınıf Yönetimi (ETKSY)” boyutu ve “Eğitimde Teknoloji Kullanımında Kendini Geliştirme (ETKKG)” boyutu izlemiştir. Genel ortalamanın ise “Çok İyi” seviyesinde olduğu görülmüştür. Buna göre sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknolojiyi kullanmaya yönelik tutumlarında seviyenin yüksek ve çok yüksek düzeylerde olduğu ve genel olarak çok yüksek düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş, kıdem, eğitim düzeyi, okuttuğu sınıf seviyesi ve bilişim araçlarını kullanabilme yetkinliğine göre farklılık göstermediği aksine benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımı bağlamında kişisel özelliklerinin avantaj ya da dezavantaj yaratmadığı ve cinsiyetleri, yaşları, kıdemleri, eğitim seviyeleri, okuttukları sınıf seviyeleri veya bilişim araçlarını kullanabilme yetkinlikleri ne olursa olsun matematik dersi kazanımlarını aktarırken teknoloji kullanımını benzer şekillerde ve düzeylerde kullanabildikleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji yeterliliğien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectmatematik dersien_US
dc.subjectsınıfen_US
dc.titlePandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik dersi kazanımlarını aktarmada teknoloji kullanımına yönelik tutumlarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-5624-4114-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Deniz DAŞDEMİR YL Projesi.pdf3.11 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender
Sorry the service is unavailable at the moment. Please try again later.

Page view(s)

172
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

152
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.