Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİlhan Uryan, Hasibe-
dc.contributor.editorÇobanoğlu, Fatma-
dc.date.accessioned2022-02-09T11:18:35Z
dc.date.available2022-02-09T11:18:35Z
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39026-
dc.description.abstractOrtaöğretimde çalışan okul yöneticilerinin, okullarının fiziki, iç mekân ve donanımsal yeterliklerine ilişkin görüşlerinin araştırıldığı bu çalışma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Denizli İli Pamukkale İlçesinde görev yapan 259 ortaöğretim okul yöneticisi oluşturmaktadır ve gerekli verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen 22 maddelik anket formu kullanılmıştır. Elde edilen bulguların ışığında, okul yöneticilerinin okullarının fiziki, sosyal ve donanımsal yeterliliklerinin ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde yeterli olmadığını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri tüm alanları tam anlamıyla yeterli görmemelerine rağmen okullarının sosyal alanlarını kısmen de olsa en fazla yeterliliğe sahip yerler olarak gördükleri; öğrencilerin sosyalleştikleri bahçe, spor alanları, kantin ve yemekhane gibi ortamları kısmen yeterli bulmalarına rağmen daha büyük alanlar olması gereken toplantı salonlarını ve spor salonlarını yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra, okul yöneticilerinin okulların iç mekânlarını özellikle de atölyeleri yetersiz buldukları; okulların donanımsal yeterliklerini de genel olarak yetersiz gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okulların fiziki yeterliliklerinin yetersizliği ile donanımsal eksikliklerle istenilen düzeyde sağlıklı ve bütün kazanımların elde edilebileceği bir eğitimden bahsetmek oldukça güçtür. Bu nedenle, okulların fiziki, donatım ve donanımsal eksikliklerinin neredeyse tamamının merkezi bütçe finansmanı ile tamamlandığı düşünüldüğünde bunun devlet imkanları ve MEB bütçesiyle tamamlanabileceği düşünülmektedir ve eksikliklerin acilen tamamlanarak öğrenci, öğretmen ve eğitim öğretim hizmetlerine sunulmasının uygun olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectfiziki yeterliliken_US
dc.subjectokul yöneticisien_US
dc.subjectdonatımen_US
dc.subjectdonanımen_US
dc.titleOkulların fiziki ve donatım yeterliklerine yönelik okul yöneticilerinin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-3584-0814-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hasibe İlhan Uryan.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

388
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

5,230
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.