Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39026
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İlhan Uryan, Hasibe | - |
dc.contributor.editor | Çobanoğlu, Fatma | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-09T11:18:35Z | |
dc.date.available | 2022-02-09T11:18:35Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/39026 | - |
dc.description.abstract | Ortaöğretimde çalışan okul yöneticilerinin, okullarının fiziki, iç mekân ve donanımsal yeterliklerine ilişkin görüşlerinin araştırıldığı bu çalışma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Denizli İli Pamukkale İlçesinde görev yapan 259 ortaöğretim okul yöneticisi oluşturmaktadır ve gerekli verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen 22 maddelik anket formu kullanılmıştır. Elde edilen bulguların ışığında, okul yöneticilerinin okullarının fiziki, sosyal ve donanımsal yeterliliklerinin ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde yeterli olmadığını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri tüm alanları tam anlamıyla yeterli görmemelerine rağmen okullarının sosyal alanlarını kısmen de olsa en fazla yeterliliğe sahip yerler olarak gördükleri; öğrencilerin sosyalleştikleri bahçe, spor alanları, kantin ve yemekhane gibi ortamları kısmen yeterli bulmalarına rağmen daha büyük alanlar olması gereken toplantı salonlarını ve spor salonlarını yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra, okul yöneticilerinin okulların iç mekânlarını özellikle de atölyeleri yetersiz buldukları; okulların donanımsal yeterliklerini de genel olarak yetersiz gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okulların fiziki yeterliliklerinin yetersizliği ile donanımsal eksikliklerle istenilen düzeyde sağlıklı ve bütün kazanımların elde edilebileceği bir eğitimden bahsetmek oldukça güçtür. Bu nedenle, okulların fiziki, donatım ve donanımsal eksikliklerinin neredeyse tamamının merkezi bütçe finansmanı ile tamamlandığı düşünüldüğünde bunun devlet imkanları ve MEB bütçesiyle tamamlanabileceği düşünülmektedir ve eksikliklerin acilen tamamlanarak öğrenci, öğretmen ve eğitim öğretim hizmetlerine sunulmasının uygun olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ortaöğretim | en_US |
dc.subject | fiziki yeterlilik | en_US |
dc.subject | okul yöneticisi | en_US |
dc.subject | donatım | en_US |
dc.subject | donanım | en_US |
dc.title | Okulların fiziki ve donatım yeterliklerine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-3584-0814 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hasibe İlhan Uryan.pdf | 2.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
388
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
5,230
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.