Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39032
Title: | Sınıf öğretmenliği bilim dalında 2017-2021 yılları arasında yayımlanan lisansüstü tez çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | Authors: | Yıldız, İlknur | Keywords: | Sınıf Öğretmenliği lisansüstü tez çalışmaları doküman inceleme |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada 2017-2021 yılları arasında ülkemizde gerçekleştirilmiş ve YÖK TEZ merkezince yayımlanmış “sınıf öğretmenliği anabilim dalı” konusunu kapsayan lisansüstü tez çalışmaları incelenmiştir. Nitel araştırma deseninde gerçekleştirilen bu araştırma, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi’nden ulaşılabilen 43 lisansüstü tez çalışması üzerinden yürütülmüştür. İncelemeye alınan bu tez çalışmaları gerçekleştirildikleri yıllara, üniversitelere, kullanılan desen ve yöntemlere, akademik türlerine, problem cümlelerine, örneklem tür ve büyüklüğüne, veri toplama ve analiz metotlarına göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda konu kapsamında incelenen lisansüstü tezlerin tamamının yüksek lisans düzeyinde yapılmış çalışmalar olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda bu çalışmaların büyük bölümünün nicel desende gerçekleştirildiğive yapılan çalışmalarının büyük bölümünün ilişkisel tarama modeli kullanılarak tamamlandığı görülmektedir. Örneklem bakımından araştırmalarda örneklemin 1-50 arasında çoğunluk kazandığı, en çok yarı yapılandırılmış görüşme ve başarı testi kullanılarak araştırmaya ilişkin verilerin toplandığı, istatiksel teknikler ve içerik analizi yardımı ile çözümlendiği sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39032 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ilknur yıldız.pdf | 452.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
126
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,298
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.