Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39037
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Seviş, Arife | - |
dc.contributor.editor | Savran Gencer, Ayşe | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-11T13:47:33Z | - |
dc.date.available | 2022-02-11T13:47:33Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/39037 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine 2018 Seçmeli Bilim Uygulamaları dersi öğretim programında yer alan Bilimsel Model ve Modelleme Süreci öğrenme alanındaki kazanımlara yönelik modellerin rollerini ve işlevlerini öğretmek ve etkinlik odaklı model öğretimi uygulamasının sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel modeller anlayışına etkisini incelemektir. Deneysel desenlerden olan tek gruplu ön test-son test modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, Denizli il merkezi, Pamukkale ilçesinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 22 sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. 2021-2022 öğretim yılında Seçmeli Bilim Uygulamaları dersini seçen sekizinci sınıf öğrencilerine modellerin rollerine ve işlevlerine yönelik Bilimsel Modeller Anlayışı Testi ve Model Değerlendirme Formu uygulanarak veriler toplanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tek gruba ön test ve son test olarak bilimsel modeller anlayışı testi ve model değerlendirme formu uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, SPSS 26 programı kullanılarak verilerin istatistiksel analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonucu olarak, ön test ve son test bilimsel modeller anlayışı testinde dört alt boyutunda anlamlı bir farklılık varken, tam kopya olarak modeller alt boyutunda anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öte yandan model değerlendirme formunda ön test son test sonuçlarına göre öğrencilerin modelin doğasını, amacını ve faydalarını anladığı söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ortaokul öğrencileri | en_US |
dc.subject | bilimsel model | en_US |
dc.subject | bilim uygulamaları dersi | en_US |
dc.title | Bilim uygulamaları dersinde etkinlik odaklı model öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel modeller anlayışına etkisi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ARİFE SEVİŞ PROJE.pdf | 2.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
76
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
268
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.