Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBağcı, Merve-
dc.contributor.editorAdak Özdemir, Atiye-
dc.date.accessioned2022-02-16T08:42:45Z-
dc.date.available2022-02-16T08:42:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/39049-
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin psikososyal özellikleri ile ile öz yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Denizli ilinde resmi bağımsız anaokulu ve anasınıfında görev yapan 104 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği ve Yetişkinler için Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda katılımcı öğretmenlerin psikolojik dayanıklılıklarının ve öz yeterlilik inançlarının cinsiyet, yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi, çalışılan okul türü ve MEB ya da herhangi bir özel kuruluştan hizmet içi eğitim alıp almama değişkenlerine göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlar çalışmaya katılan öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık ve öz yeterlilik düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin psikolojik dayanıklılığının öz yeterlilik ile toplam puanları ve sosyal öz yeterlilik alt boyutu ile arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bir diğer bulguya göre öğretmenlerin psikolojik dayanıklılıkları ile akademik öz yeterlilik alt boyutu, mesleki öz yeterlilik alt boyutu ve entelektüel yeterlilik alt boyutu ile arasında düşük ve pozitif yönlü ilişki olduğu görülmektedir Araştırma sonuçlarına dayalı olarak araştırmacılara öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectpsikolojik dayanıklılıken_US
dc.subjectöz yeterliliken_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin psikososyal özellikleri ile öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Merve BAĞCI YL Proje.pdf953.16 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

416
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

386
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.