Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/39064
Title: | Sınıf öğretmenlerinin uzaktan hizmet içi eğitimi | Authors: | Ay, Aylin | Keywords: | MEB uzaktan eğitim hizmet içi eğitim uzaktan hizmet içi eğitim öğretmen |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Günümüzde yaşadığımız salgın hastalık (Covid-19) gibi durumlarda kişisel ve mesleki eğitimlerin aksamaması için uzaktan hizmet içi eğitim önemli yer teşkil etmektedir. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan hizmet içi eğitimi araştırıldığı bu çalışmada nitel ve tarama modelinde ve doküman inceleme yöntemiyle yapılmıştır. 1999-2021 yılları arasında bu alandaki 33 tane çalışmanın seçkisiz örnekleme yöntemiyle incelenmesi sonucunda aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. Uzaktan hizmet içi eğitimle ilgili çok az olumsuz sonuca ulaşılmıştır. Bunların başında; uzaktan eğitim sırasında soru soramayıp, etkileşim içinde bulunamamalarını, teknik sorunları, eğitimlerin yeterli sayıda yapılmadığı ve tek yönlü olarak yapıldığını belirtmişlerdir. Yapılan akademik çalışmalarda uzaktan eğitimin öğretmenlere yararları öne çıkmıştır. İncelenen alan yazında uzaktan hizmet içi eğitimin zaman, mekan açısından esnek olması, çoklu ortam desteği, materyal etkileşimleri, görseller, videolar, animasyonlarla eğitimin desteklenmesi ve yetişkinlerin kendi öğrenmelerini planlayabildikleri için uzaktan eğitimi daha etkili buldukları, bilgi ihtiyaçlarını karşıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/39064 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Aylin AY Proje.pdf | 776.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
184
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
512
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.