Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39622
Title: Ambalaj tasarımında yenilik ve ileri dönüşümlü ambalaj tasarımına yönelik tüketici tutumu ile satın alma niyeti ilişkisi
Other Titles: Innovation in packaging design and the relationship between consumer attitude towards upcyclable packaging design and purchase intention
Authors: Gökkaya, Hatice
Advisors: Barutçu, Süleyman
Keywords: Yenilik
Ambalaj Tasarımı
Sürdürülebilirlik
Sürdürülebilir Ambalaj
İleri Dönüşüm
Ambalajda İleri Dönüşüm
Innovation
Packaging Design
Sustainability
Sustainable Packaging
Upcycling
Upcycling in Packaging
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir ambalaj tasarımında ileri dönüşüm kavramının önemini ortaya koymak, ileri dönüşümlü ambalaja sahip ürün satın alma niyetine etki eden faktörleri araştırmak ve bireylerin demografik özelliklerinin satın alma üzerine etkisini incelemektir. İnternet üzerinden anket yöntemi ile 392 katılımcıya ulaşılmış, veriler SPSS 26 programında analiz edilmiştir. Çalışma sonunda, sürdürülebilir ambalaj bilinci, yeşil tüketici değerleri ve sürdürülebilir ambalaja yönelik tutumun ileri dönüşümlü ambalaja ait ürün satın alma isteğini pozitif yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Demografik öğelerden ise meslek değişkeninin farklılığa sebep olduğu, orta ve üst düzey yöneticilerin öğrencilere göre daha olumlu tutuma sahip olduğu ortaya çıkmıştır. İleri dönüşümlü ambalaja ait satın alma niyetini etkileyen çevre bilinci alt ölçeğinde ise yaş ilerledikçe ve eğitim düzeyi arttıkça çevre bilincinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to contribute to the literature by explaining the concept of upcycling in sustainable packaging design, investigate the factors affecting the intention to purchase products with upcycled packaging, and examine the effect of individuals' demographic characteristics on purchasing. 392 participants were reached with the online survey method, and the data were analyzed in the SPSS 26 program. At the end of the study, it was revealed that the awareness of sustainable packaging, green consumer values and the attitude towards sustainable packaging positively affect the desire to purchase products which have upcycled packaging. From the demographic elements, it was revealed that the profession variable caused the difference, managers were more positive than the students. In the environmental awareness subscale, which affects the purchase intention of upcycled packaging, it was concluded that environmental awareness increases as age increases and education level increases.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39622
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hatice Gökkaya.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

462
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,850
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.