Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39674
Title: Sigorta şirketlerindeki çalışanların duygusal zeka becerilerinin örgütsel sessizlik davranışları üzerine etkisi: Ampirik bir araştırma
Other Titles: The effects of emotional intelligence skills on organizational silence behaviours of employees in the insurance companies: An empirical research
Authors: Tunçel, Özgür
Taslak, Soner
Keywords: Duygusal zeka
Örgütsel sessizlik
Örgütsel seslilik
Sigorta sektörü
Publisher: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Source: Tunçel, Ö., & Taslak, S. (2017). Sigorta şirketlerindeki çalışanların duygusal zeka becerilerinin örgütsel sessizlik davranışları üzerine etkisi: Ampirik bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 236–264. https://doi.org/10.20875/makusobed.290155
Abstract: Bu araştırma, finansal hizmetler piyasasında faaliyet gösteren sigorta şirketlerindeki çalışanların duygusal zekâ becerileri ile örgütsel sessizlik / seslilik davranışları arasında herhangi bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu araştırmada, çalışanların; baskın olan duygusal zekâ becerileri ve sergiledikleri sessizlik / seslilik davranışı türleri irdelenmektedir. Araştırma örneklemi; Muğla, Aydın, İzmir, Denizli ve Antalya İllerinde faaliyet gösteren sigorta şirketlerindeki 207 çalışandan oluşmaktadır. Nicel bir tasarım olan bu araştırmanın sonuçlarına göre, çalışanların baskın olan duygusal zekâ becerileri; yaşama bakış açısını ya da öz motivasyonu temsil eden genel ruh hali ve başkalarını anlama, onlarla ilişki kurma ve iyi geçinmeyi ifade eden kişilerarası beceriler olarak belirlenmiştir. Sessizlik / seslilik davranışı türleri açısından ise örgütsel seslilik, örgütsel sessizlikten kısmen daha yüksek olmasına rağmen, her iki davranışın da orta düzeyde gerçekleştiği bulunmuştur. Bunun yanında, çalışanların kabullenici ve savunmacı sessizlik-seslilik davranışlarına kıyasla yüksek bir oranda yardımsever seslilik ve yardımsever sessizlik davranışı gösterdikleri saptanmıştır. Son olarak, çalışanların duygusal zekâ becerilerinin eş zamanlı olarak örgütsel sessizlik / örgütsel seslilik davranışları üzerinde anlamlı etkileri tespit edilmiştir.
This research aims to determine whether there will be any relationship between emotional intelligence skills and organizational silence / voice behaviours of employees in the insurance companies which operating in the financial services sector. Moreover in this research, dominated emotinal intelligence skills and exhibited silence / voice behaviour types of employees are examined.The research sample consists of 207 employees in insurance companies operating in the provinces of Muğla, Aydın, İzmir, Denizli and Antalya. According to the results of this research, which has a quantitative design, dominated emotinal intelligence skills of employees were determined as general mood which represents perspective on life or self motivation and interpersonal skills which express understanding of others, get in touch with and get along with them. In the terms of silence / voice behaviour types, although organizational voice was partially higher than organizational silence, it was found that in both behaviours occurs in moderate. Furthermore, in comparison with employees' acquiescent and defensive silence-voice behaviours, it was determined that they exhibited prosocial silence and prosocial voice at a higher rate. Finally, it was detected that the emotional intelligence skills of the employees have simultaneously significant effects on organizational silence / organizational voice behaviors.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39674
https://doi.org/10.20875/makusobed.290155
ISSN: 1309-1387
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

112
checked on May 6, 2024

Download(s)

36
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.