Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/39699
Title: Okul öncesi ve birinci sinif öğretmenlerinin okul öncesi eğitimden beklentilerinin incelenmesi
Other Titles: Examination of preschool and first grade teachers' expectations from preschool education
Authors: Kaçar, Şüheda
Keywords: Okul öncesi eğitim
beklenti
hazır bulunuşluk
Preschool education
expectations
school readiness
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitimden beklentilerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Denizli ilinin bir ilçesinde devlet okullarında görev yapmakta olan 8 okul öncesi ve 8 birinci sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi benimsenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler ana tema, alt tema ve göstergeler oluşturularak içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, okul öncesi eğitimde edinilmesi gereken bilgi ve beceriler ve uygulamalarla ilgili beklentilerin olduğunu göstermektedir. Katılımcıların okul öncesi eğitimi alan öğrencilerin almayanlara kıyasla ilkokula hazır bulunuşluk seviyelerinin daha yüksek olduğuna dair görüşleri tespit edilmiştir. Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitimden; çocukların tüm gelişim alanlarında gelişmeleri, değerler eğitimi konusunda bilinçli olmaları, yaparak yaşayarak öğrenen, sorgulayan çocuklar olarak yetişmelerini bekledikleri ve çocukları ilkokula hazırlama konusunda okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin iş birliği içinde olmaları gerektiği saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin velilerle iletişim kurma, velilerin baskısı, aralıksız ders saatleri ve sınıflarında yardımcı personel olmaması gibi sorunlar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınmasının tüm çocuklar için eğitimde fırsat eşitliği sağlaması ve ilkokula hazır oluşlarını desteklemesi açısından önem taşıdığı yönünde görüşlerinin olduğu belirlenmiştir.
The aim of this study is to examine the expectations of preschool and first grade teachers from pre-school education. The study group of the research consists of 8 preschool and 8 first grade teachers working in public schools in a district of Denizli. The phenomenological method, one of the qualitative research methods, was used in the study. Data were collected using a semi-structured interview form developed by the researcher and analyzed by content analysis method. The findings of the research show that participants have expectations about the knowledge and skills that should be acquired in pre-school education and the practices carried out in the classroom. The participants believed that the level of readiness for primary school is higher than those who do not receive preschool education.Pre-school and first grade teachers from pre-school education expects; children to develop in all areas of development, to be conscious of values education, and to grow up as children who learn and question by doing and preschool and first grade teachers should cooperate in preparing children for primary school, In addition, it was found that pre-school teachers experience problems such as communicating with parents, pressure from parents, uninterrupted class hours and lack of auxiliary personnel in their classes. Participants stated that the inclusion of pre-school education in the scope of compulsory education is important in terms of providing equal opportunities in education for all children and supporting their readiness for primary school.
URI: https://hdl.handle.net/11499/39699
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şüheda Kaçar.pdf805.1 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

752
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.