Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/40881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSekmen, Perihan-
dc.contributor.authorSekmen, Yakup-
dc.contributor.authorÇınar, Can-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:01:30Z-
dc.date.available2022-05-17T12:01:30Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.issn1302-0056-
dc.identifier.issn1308-2051-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/40881-
dc.description.abstractBilgisayar teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak içten yanmalı motorların tasarımında teorik modellerin kullanılması ile farklı çalışma ve tasarım parametrelerinin motor performansına etkileri ve gerçek bir motorun performans karakteristikleri daha az maliyetle ve daha kısa sürede tahmin edilebilmektedir.Bu çalışmada, tek silindirli, 4-zamanlı, doğal emişli, ideal hava-yakıt çevrimi üzerinde çalıştığı kabul edilen buji ile ateşlemeli bir motor için matematiksel bir simülasyon modeli geliştirilmiştir. FORTRAN programlama dilinde yazılmış bir bilgisayar programı yardımıyla sıkıştırma oranı ve motor hızı değişimleri için krank mili açısına (KMA) bağlı olarak silindir basınç ve sıcaklık değişimleri elde edilerek ortalama indike basınç, yakıt ve hava tüketimleri, indike güç, termik verim gibi bazı motor performans parametreleri hesaplanmıştır. Nümerik hesap metodunda yakıt olarak metan (CH4) kullanılmış olup, CH4 ve türlere ait iç enerji ve özgül ısılar ile iki temel ayrışma denge sabitlerinin hesabı sıcaklığa bağlı amprik fonksiyonlarla gerçekleştirilmiştir. Yanma ve egzoz proseslerinin sabit hacimde; sıkıştırma, yanma ve genişleme proseslerinin ise adyabatik olarak gerçekleştiği kabul edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTechnologyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleYakıt olarak CH4 kullanan değişken sıkıştırma oranlı buji ile ateşlemeli bir motorun ideal hava-yakıt çevrim analizi ile teorik simülasyonuen_US
dc.title.alternativeTheoretical simulation of a methane fueled spark igniton engine with variable compression ratio according to the ideal air-fuel cycle analysisen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1-2en_US
dc.identifier.startpage211 - 218-
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage218en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1135en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale_University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.