Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/40884
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sekmen, Yakup | - |
dc.contributor.author | Çınar, Can | - |
dc.contributor.author | Erduranlı, Perihan | - |
dc.contributor.author | Boran, Erkan | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:01:30Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:01:30Z | - |
dc.date.issued | 2004 | - |
dc.identifier.issn | 1302-0900 | - |
dc.identifier.issn | 2147-9429 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/40884 | - |
dc.description.abstract | Yakıt enjeksiyon basıncı ve maksimum yakıt miktarı dizel motorlarında performans ve emisyonları etkileyen önemli çalışma parametrelerindendir. Bu çalışmada, 4 zamanlı, tek silindirli ve direkt enjeksiyonlu bir dizel motorunda enjeksiyon basıncı ve maksimum yakıt miktarının performans ve duman emisyonlarına etkileri deneysel olarak araştırılmıştır. Farklı enjeksiyon basıncı ve maksimum yakıt miktarı için motor hızına bağlı olarak, moment, motor gücü, özgül yakıt tüketimi ve duman emisyonları belirlenmiştir. Enjeksiyon basıncının artması ile moment ve güçte bir miktar artış, yakıt ekonomisinde iyileşme ve duman emisyonlarında azalma gözlenmiştir. Ancak, enjeksiyon basıncının belirli bir değerden daha fazla artırılması motor performansını olumsuz etkilemektedir. Maksimum yakıt miktarının artışı moment ve güçte artış sağlarken duman emisyonlarını ve özgül yakıt tüketimini artırmaktadır. Maksimum yakıt miktarının %75 artışı duman koyuluğunu oldukça fazla artırmakta ve tüm motor hızları için sınır değerin üzerine çıkılmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Politeknik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.title | Dizel motorlarında enjeksiyon basıncı ve maksimum yakıt miktarının motor performansı ve duman emisyonlarına etkilerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The investigation of the effect of injection pressure and maximum fuel quantity on engine performance and smoke emissions in diesel engines | en_US |
dc.type | Other | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 321 - 326 | - |
dc.identifier.startpage | 321 | en_US |
dc.identifier.endpage | 326 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 38419 | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Other | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.