Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYaylı, Demet-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:02:51Z-
dc.date.available2022-05-17T12:02:51Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1304-8880-
dc.identifier.issn1304-8899-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41109-
dc.description.abstractGöreve Dayalı Dil Öğretimi yöntemi, öğretmen ve öğrencinin içerik seçimi, yöntem ve değerlendirme hakkında işbirliği içinde çalışmasını destekleyen öğrenci merkezli dil öğretimi yaklaşımlardan biridir. Farkmdalık çalışmaları Göreve Dayalı Dil Öğretimi yönteminde önemli bir yere sahiptir çünkü öğrencilerin kendi dil seviyeleri ile çalışmanın gerektirdiği seviye arasındaki farkı anlamaları dil seviyelerinin gelişmesine sebep olur. Bu çalışma, cinsiyet faktörünü de göz önüne alarak Göreve Dayalı Öğrenmenin öğrencilerin yeterlik ve farkmdalık seviyelerine etkisini Türkiye'de ilköğretim okulu düzeyinde belirlemeyi amaçlamaktadır ve 2004-2005 öğretim yılında Ufuk İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. The Simple Present Tense (Geniş zaman) çalışılacak yapı olarak belirlenmiştir ve araştırmacı tarafından öntest ve sontest olarak kullanılmak üzere bir yeterlik testi ve bir farkmdalık testi hazırlanmıştır. İki sınıfın (6B ve 6C) biri deney (6B), biri kontrol grubu (6C) olarak rasgele atanmıştır. Her iki grupta da dersler araştırmacı tarafından yürütülmüştür ve deney grubunda Göreve Dayalı Öğrenme ilkelerine, kontrol grubunda ise Sunum-Pratik-Üretim ilkelerine uygun olarak öğretim yapılmıştır. Bu gruplara verilen ön ve sontestler, öğrencilerin Geniş Zamanla ilgili yeterlik ve farkmdalıklar seviyeleri üzerine bilgi edinmeyi amaçlamıştır. Yeterlik ve farkmdalık sontestleri, bu iki gruptaki öğrencilerin aritmetik ortalama açısından bir farklılık göstermediğini ortaya çıkarmıştır. Özetle, Göreve Dayalı Öğrenme Geniş zamanın öğretilmesi açısından Sunum-Pratik-Üretim yaklaşımına bir üstünlük sağlayamamıştır. Bunun yanısıra, cinsiyetin öğrencilerin öntest ve sontest başarılarını etkileyen bir etken olmadığı gözlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleThe Effects of Task-Based Learning on Male and Female Learners' Proficiency and Noticingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage449 - 468-
dc.identifier.startpage449en_US
dc.identifier.endpage468en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid58997en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.02. Foreign Languages Teaching-
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (24).pdf228.05 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.