Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41114
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çivitci, Asım | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:02:52Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:02:52Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.issn | 1300-2899 | - |
dc.identifier.issn | 2149-9683 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41114 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilk ergenlik döneminde bulunan öğrencilerin cinsiyetlerine göre mantıkdışı inançları ile sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve mantıkdışı inançların sürekli kaygıyı ne ölçüde yordayabildiğini ortaya koymaktır. Araştırma grubu, 236 ilköğretim yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler Ergenler İçin Mantıkdışı İnançlar Ölçeği (EMİÖ) ve Sürekli Kaygı Envanteri ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde pearson korelasyon katsayısı ve standart çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, tüm grupta sürekli kaygı puanları ile EMİÖ toplam puan ve üç alt ölçek (başarı talebi, rahatlık talebi ve saygı talebi) puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler elde edilmiştir. Kızlarda, sürekli kaygı ile saygı talebi ve başarı talebi arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, erkeklerde sürekli kaygı ile saygı talebi arasında anlamlı bir ilişki gözlenmemiştir. Regresyon analizi sonuçları ise, toplam grup ile kız ve erkeklerde sadece rahatlık talebi değişkeninin sürekli kaygı üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.relation.ispartof | İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Ergenlerde mantıkdışı inanç ve sürekli kaygı ilişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The relationships between irrational beliefs and trait anxiety in adolescents | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 27 - 39 | - |
dc.identifier.startpage | 27 | en_US |
dc.identifier.endpage | 39 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 73101 | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | other | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 333.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
868
checked on Feb 8, 2025
Download(s)
560
checked on Feb 8, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.