Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBerber, Aykut-
dc.contributor.authorAksel, İbrahim-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:04:00Z-
dc.date.available2022-05-17T12:04:00Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.issn1303-0027-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41243-
dc.description.abstractGelişmekte olan ekonomilerdeki işletmeler, hiç kuşkusuz bir yandan uluslararası rekabet koşullarıyla öte yandan aynı alanda faaliyet gösteren diğer işletmelerin aynı teknolojiyi kullanmasının yaygınlaşmasıyla mücadele etmek durumundadır. Bu nedenle örgütler pazardaki konumlarını korumak ve yeni iş fırsatları geliştirmek durumundadır. Her iki durumda da pazarda farklılaşmaya dayanan yeni ve inovatif stratejiler gerekmektedir. Sürdürülebilir rekabet avantajı ve ticari başarı için bir değer olarak kabul gören endüstriyel tasarımın bu açıdan önemli bir rolü bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında ürün tasarım ve geliştirme sürecine startejik yaklaşımın endüstriyel tasarım uygulamaları için yararlı olduğu görüşü ortaya konmaktadır. Araştırma kapsamı iki bölüm dahilinde düşünülmüştür. Birinci bölüm, kaynağını daha önce Polonya’da yapılmış bir araştırmadan almakta ve Türk işletmelerinin farklılaşmak adına endüstriyel tasarımı ne ölçüde bir stratejik gereç olarak gördüklerini gözlemlemeyi amaçlamaktadır ve Polonya’daki araştırma bulguları ile karşılaştırılmış bulgular sunmaktadır. İkinci bölüm ise Türk işletmelerine odaklanmakta ve ürün tasarım ve geliştirme sürecine stratejik yaklaşımın endüstriyel tasarım uygulamalarını nasıl etkilediği ele almaktadır. Faktör analizi sonucunda endüstriyel tasarım boyutunda üç faktör (endüstriyel tasarımın diğer iş süreçleri ile uyumu, estetik ve ergonomik uygunluk) ile stratejik ürün geliştirme boyutunda üç faktör (takım çalışması, sürekli inovasyon ve pazara odaklanma) ortaya çıkmış ve bu faktörler regresyon analizi ile incelenmiştir. Tekstil, mobilya ve ev aletleri alanlarında faaliyet gösteren 198 işletme araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Takım çalışmasının etkisinin endüstriyel tasarım uygulamalarında önemli rolü olduğu temel bulgu olarak söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisat;İşletmeen_US
dc.titleStrategic Approach to Product Design and Development Process, and Effectiveness of Industrial Design Practicesen_US
dc.title.alternativeÜrün Tasarım ve Geliştirme Sürecine Stratejik Yaklaşım ve Endüstriyel Tasarım Faaliyetlerinin Etkinliğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage43 - 67-
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid85294en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (11).pdf185.49 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.