Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41276
Title: Ekonomik Oy Verme Teorisi: Türkiye Örneği
Other Titles: Economic Voting Theory: Türkiye Case 1998-2003
Authors: Sezgin, Şennur
Keywords: İş;İşletme Finans;İktisat;İşletme
Abstract: Ekonomik koşulların seçmen tercihlerini nasıl etkilediğini inceleyen ekonomik oy verme teorisi, oy verme fonksiyonu ile popülerlik fonksiyonundan oluşmaktadır. Bu iki fonksiyonun analiz alanı birbiriyle aynıdır, sadece analiz dönemleri birbirinden farklı­dır. Oy fonksiyonu da popülerlik fonksiyonu da ekonomi ile seçmen tercihleri arasında­ki etkileşimi incelemektedir. Oy fonksiyonu, seçim zamanında kullanılan oyları ele ala­rak ekonomik performans ile siyasal destek arasındaki ilişkiyi modellemektedir. Popü­lerlik fonksiyonu ise, seçimler arasındaki dönemde partiler, parti liderleri ve ekonomik durum hakkında kamuoyunun düşüncelerini ölçen anketlerle analiz yapan çalışmalar­dır. Bu çalışmada popülerlik fonksiyonu ile ilgili anket verilerine dayanarak analiz ya­pılmıştır. Bu analiz sonuçlarına göre ekonomik koşulların hükümetin popülerliğini etki­lediği tespit edilmiştir. İktidar partisinin popülerliğini enflasyon bir dönem gecikme ile olumsuz yönde etkilerken, büyüme dört dönem gecikme ile pozitif yönde etkilemektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41276
ISSN: 1300-1795
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.