Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTopal, Kenan-
dc.contributor.authorAybek, Hülya-
dc.contributor.authorKara, Cüneut Orhan-
dc.contributor.authorBüke, Akile-
dc.contributor.authorAybek, Zafer-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:04:55Z-
dc.date.available2022-05-17T12:04:55Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1309-9833-
dc.identifier.issn1308-0865-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41341-
dc.description.abstractÇoktan Seçmeli Sınavlar bilişsel düzeydeki öğrenme hedeflerini değerlendirmek amacıyla sıkça kullanılır. 2006-2007 Eğitim ve Öğretim yılında Dönem I öğrencilerine uygulanan Çoktan Seçmeli Sınavların Madde ve Test Analizleri yapılmıştır. Sonuçların öğretim üyeleri ile paylaşılarak daha kaliteli test maddelerinin hazırlanması ve bir soru bankasının yapılandırılması amaçlanmıştır. Bir yılda uygulanan toplam 23 Çoktan Seçmeli Sınav ve 1368 madde incelenmiştir. Maddelerin Zorluk ve Ayırıcılık İndeksleri Kelley tarafından önerilen sistemle hesaplanmıştır. Her bir testin Güçlük, Çarpıklık değerleri hesaplanmış ve Kuder-Richardson katsayısı bulunmuştur. Zorluk İndeksi açısından önerilen ve kabul edilebilir sınırın içinde 700 adet madde (%51.1) bulunmuştur. Ayırıcılık İndeksine göre ise 699 madde çok iyi (%51.0) ve 284 madde iyi (%20.7) olarak saptanmıştır. Zorluk ve Ayırıcılık İndekslerine göre toplam 651 madde (%47.5) kaliteli olarak belirlenmiştir. Testlerin Güçlük değerinin ortalaması (0.644) 0.5’e yakın bulunmuştur. Çarpıklık değeri bütün testler için negatiftir. Testler genel olarak güvenilirlik açısından değerlendirildiğinde Dizi genişliği/Standart sapma oranı 19 test için 4-6 arasında, testlerin tamamında Kuder-Richardson 21 indeksinin 0.5’in altında olduğu görülmüştür. Testlerin bir bütün olarak analizi güvenilirliğin iyi olduğunu göstermiştir. Ancak KR-21 indeksinin düşük olması (<0.5) testlerin kendi içinde kararlı olmadığının bir göstergesidir. Sonuçların ilgili öğretim üyeleri ile paylaşılarak daha kaliteli sınav sorularının hazırlanmasına ve yapılandırılacak bir soru bankası ile çalışmaların sürdürülmesine karar verilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePAÜ Tıp Fakültesi dönem I öğrencilerine 2006-2007 eğitim ve öğretim yılında uygulanan çoktan seçmeli sınavların madde ve test analizlerien_US
dc.title.alternativeItem and test analysis of multıple-choıce exams which applied to the first term students of Pamukkale Unıversıty Medıcal Faculty in 2006-2007 academic yearen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage120 - 126-
dc.identifier.startpage120en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid88386en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.03. Basic Medical Sciences-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.