Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41345
Title: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının İşlevsel Kalitelerinin Çok- Yüzeyli Rasch Ölçme Modeli ile Analizi
Other Titles: Analyzing Process Quality of Early Childhood Education with Many Facet Rash Measurement Model
Authors: Baştürk, Ramazan
Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Okul öncesi eğitim kurumların kalitelerinin, özellikle işlevsel kalite boyutlarında değerlendirilmesi gereklidir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumları- nın işlevsel kalitelerini çok - yüzeyli Rasch ölçme modeli kullanılarak analiz etmektir. Çalışmada, dört bağımsız puanlayıcının, 12 okul öncesi eğitimi kurumunu, “Erken Çocukluk Eğitim Ortamları Ölçme Aracı” (EÇEO) aracılığı ile değerlendirmesi sonucu veriler elde edilmiştir. Verilerin analizinde çok - yüzeyli Rasch ölçme modeli kullanılmıştır. Sonuçlar, okul öncesi eğitim kurumlarının işlevsel kalite yönünden istenilen seviyede olmadığını göstermiştir. Gözlemcilerin birbirlerine benzer gözlemci davranışları sergiledikleri ve işlevsel kaliteyi belirlemede kullanılan ölçme aracında yer alan soruların da madde istatistikleri incelendiğinde kullanılış amacına hizmet ettikleri belirlenmiştir. Okul öncesi eğitim kurumlarının işlevsel kalitelerini yükseltmeleri için standart değerlendirme araçlarının ve ölçme modellerinin kullanılması önerilmektedir
URI: https://hdl.handle.net/11499/41345
ISSN: 1303-0485
2148-7561
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

356
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.