Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41417
Title: Otel İşletmeleri Yönetiminde Bilişim Teknolojileri ve 4-5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama
Other Titles: Information Technology in Hotel Management and an Application in Four-Five Star Hotel Establishments
Authors: Bertan, Serkan
Abstract: Bu çalışmanın amacı; otel işletmelerinde kullanılan bilişim teknolojilerinin uygulama alanlarının belirlenmesi, bu alanların hangi faktörler içerisinde oluştuğunun tespit edilmesi ve söz konusu faktörlerin önem düzeylerinin incelenmesidir. Türkiye’de bulunan turizm işletme belgeli dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan orta ve üst düzey yöneticilere uygulanan anket sonucunda, otel işletmelerinde bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklayan 18 ifadeyi içeren 3 faktörlü bir yapı belirlenmiştir. Elde edilen 3 faktör, önbüro-arka ofis uygulamaları, müşteri ilişkileri uygulamaları ve restaurant-banket yönetim sistemleri olarak adlandırılmıştır. Bu üç faktörden önbüro-arka ofis uygulamalarının en önemli faktör olarak belirlendiği, daha sonra müşteri ilişkileri uygulamaları ve restaurant-banket yönetim sistemleri olarak faktörlerin sıralandığı görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41417
ISSN: 1302-1842
2587-005X
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on May 27, 2024

Download(s)

16
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.