Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41430
Title: Tüketirken Tükenmek: Reklam ve İnsanlar
Other Titles: Being Consumed While Consuming: Advertisement and People
Authors: Sam, Rıza
Keywords: Antropoloji
Abstract: Günümüz toplumlarının teknoloji alanında elde ettiği yenilikler sayesinde üretim ve tüketim anlayışı köklü bir değişime uğramıştır. İnsanlar bu yeni oluşumla artık eskisinden farklı olarak kendilerini kullandıkları meta-mallarla tanıtma yoluna gitmektedir. İnsanların böyle bir eğilim içerisinde bulunmalarında reklam endüstrisinin bir davranış düzenleyicisi olarak meta-mallara atfettiği değerlerin büyük rolü olmuştur. Ancak meta-malların kullanım değerlerinden ziyade mübadele değerleri üzerinde durulmaktadır ve bu değer hedef alınan kitlelere benimsetilmeye çalışılır. Bugün bu etkiye maruz kalan insanların türlü yansımalar içerisinde etrafı metalar tarafından sarılan bir meta bağımlısı olarak Max Horkheimer’in deyimiyle “biçimsel bir akıl otomatına” dönüştürüldüğü gözlenmektedir. Toplumsal hayat alanlarını bütünüyle saran vitrinleşme böyle bir sonucu kaçınılmaz kılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41430
ISSN: 1302-2423
2564-6834
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf227.84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.