Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41563
Title: | Kadınlarda stres üriner inkontinans ve konservatif tedavi yaklaşımları | Other Titles: | Conservative treatment of stress urinary incontinence in women | Authors: | N, Yıldız A, Sarsan E, Ardıç |
Keywords: | Genel ve Dahili Tıp;Rehabilitasyon | Abstract: | Üriner inkontinans, Uluslararası Kontinans Derneği'nin tanımına göre; kişide sosyal ve hijyenik problemlere sebep olan, objektif olarak gösterilebilen istemsiz idrar kaçırmadır. Kadınlarda erkeklerden daha yaygındır ve her yaştaki kadınları etkileyebilir. Üriner inkontinansın görülen en yaygın formu stres üriner inkontinans (SÜİ) dır. Genellikle SÜİ çok ciddi düzeyde ise en uygun tedavi seçeneği cerrahi olarak kabul edilir. Konservatif tedavi ile başarı oranı düşüktür. Buna karşılık hafif ve orta derece inkontinanslarda yaklaşım konservatif tedavi lehinedir. Cerrahi sonrası uzun bir nekahat dönemi geçirilmesi, postoperatif komplikasyon ihtimali, tedavi maliyetinin yüksekliği ve uzun dönem başarı oranının düşük olması dikkatleri konservatif tedavi yöntemlerine çevirmiştir. Yan etkisinin olmaması, semptomlarda belirgin ve uzun dönem iyileşme sağlaması nedeniyle SÜİ'de konservatif yaklaşımlar ilk tedavi seçeneği olmuştur. SÜİ'de uygulanan konservatif tedavi seçenekleri içerisinde; mesane eğitimi, pelvik taban kas egzersizleri, biofeedback, elektrik stimulasyonu, vajinal-üretral araçlar ve farmakolojik tedavi yer almaktadır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/41563 | ISSN: | 1309-3843 1307-7384 |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (3).pdf | 248.5 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
20
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.