Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41586
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkçay, Mehmet-
dc.contributor.authorOkay, Şenol-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:06:09Z-
dc.date.available2022-05-17T12:06:09Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn1304-4141-
dc.identifier.issn1304-4141-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41586-
dc.description.abstractGünümüz küresel rekabet ortamında müsteri, rekabet edebilirliği mümkün kılan önemli bir unsur olarak kabul edilmektedir. Müsteri, isletmenin en değerli varlığıdır ve elde tutulması isletme için hayati önem arz etmektedir. isletmelerin yeni bir müsteri kazanabilmek için içerisine girdiği uygulamaların maliyeti, sahip olduğu müsterinin devamlılığını sağlamak için sergileyeceği performansın maliyetinden ortalama olarak bes kat daha fazla olmaktadır. Bu nedenle, isletmeler yeni bir müsteri kazanma çalısmalarının yanında özellikle de elde olan müsterilerinin aidiyet duygularını gelistirerek bünyelerinde sabit kılmaya çalısmaktadırlar. Müsterinin isletmeye bağlanması da temelde, müsterilerin ihtiyaç ve beklentilerinin en iyi sekilde karsılanarak memnun edilmesi ile mümkün olabilmektedir. Bu arastırma; “müsteri” kavramına Toplam Kalite Yönetimi (TKY) felsefesi çerçevesinde getirilen iç-dıs müsteri farklılığı esas alınarak yapılmıstır. Bu çalısmada otomotiv yetkili servislerini (OYS) kullanan ve dıs müsteri olarak tanımlanan, ürün veya hizmetin son kullanıcısı olan müsterilerin yetkili servis ve yetkili servisin vermis olduğu hizmetlere karsı memnuniyet-memnuniyetsizlikleri ve memnuniyete etki eden faktörlerin tespit edilmesine çalısılmaktadır. Arastırma örneklemini, Dzmir, Aydın ve Denizli illerindeki otomotiv yetkili servislerinden ürün ve hizmet alımı yapan 234 dıs müsteri olusturmaktadır. Arastırma yüz yüze anket yöntemi ile yapılmıs ve elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek yorumlanmıstır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMakine Teknolojileri Elektronik Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOtomotiv yetkili servis dış müşterilerinin eğitim seviyelerine göre memnuniyet düzeylerine etki eden faktörler üzerine bir alan araştırmasıen_US
dc.title.alternativeA field research on factors which effect on satisfaction level of out-customers at automotive authorized services according to education levelsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage25 - 40-
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid93560en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept19.02. Mechanical Engineering-
crisitem.author.dept19.02. Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf330.59 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.