Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErgün, Osman-
dc.contributor.authorHuri, Emre-
dc.contributor.authorAcar, Cenk-
dc.contributor.authorBinbay, Murat-
dc.contributor.authorZümrütbaş, Ali Ersin-
dc.contributor.authorAcar, Ömer-
dc.contributor.authorÇitgez, Sinharib-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:07:45Z-
dc.date.available2022-05-17T12:07:45Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn1300-5804-
dc.identifier.issn1308-4631-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41720-
dc.description.abstractAmaç: Türkiye’deki asistan ve yeni uzmanların üroloji eğitimi ve üroloji mesleği hakkındaki görüş ve düşüncelerini değerlendirmektir. Gereç ve yöntem: Anket çalışmasına 83 asistan ve yeni uzman katıldı. Toplam 25 sorudan oluşan anket 20 dk’lık bir süre dilimi içinde katılımcının kendisi tarafından doldurularak uygulandı. Bulgular: Katılımcıların %90’ı (76/83) üroloji branşını seçmekten memnun idi, ancak bunların %22.4’ü (17/76) şansları olsa üroloji eğitimlerini başka bir kurumda almak istediklerini bildirdiler. Eğitim aldığı kurumun teorik eğitimini %14’ü (9/63) yeterli bulmaktadır. Yeterli bulmayan katılımcılara bu durumun eğiticilerden kaynaklanan sebebinin ne olabileceği sorulduğunda %47’si (39/83) eğiticilerin eğitim saatinde asistanlara ders anlatmadığını bildirdiler. Mesleğinizi ülkemizde mi yoksa yurt dışında mı icra etmek istiyorsunuz şeklindeki soruya %57 ülkemizde, %14 fark etmez şeklinde cevap alındı. Sonuç: Üroloji ihtisas eğitimi alan asistanlar genel olarak çalışma tatminine ulaşabilmektedir. Ülkemizde eğitim kurumlarının akredite olabilmek için gösterdikleri çabalar göz önüne alındığında asistan karnelerine bir düzenlemenin getirilmesi önerilmektedir. Eğiticilerin %47’sinin asistanlara teorik ders anlatmaması düşündürücüdür. Üroloji mesleğini ülkemizde ve Sağlık Bakanlığı’na bağlı olarak sürdürmek halen geleceğin ürologları açısından cazibesini yitirmemiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Üroloji Dergisi/Turkish Journal of Urologyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye’deki üroloji eğitimine ve üroloji mesleğine bakış: Anket sonuçlarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeA look to the urology education and urology profession in Turkey: Evaluation of survey resultsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage298 - 301-
dc.identifier.startpage298en_US
dc.identifier.endpage301en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid109623en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Türkiye’deki üroloji eğitimi.pdf314.26 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

4
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.