Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41831
Title: Teknik öğretmen adaylarının internet kullanım amaçlarının incelenmesine ilişkin bir araştırma
Authors: Okay, Şenol
Abstract: Bu çalışmada, teknik öğretmen adayı öğrencilerin; internet kullanım amaçları ve sıklıkları ile bu amaçların 1. ve 4. sınıf ve üniversite farklılığına göre deği ip değişmediği incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmış olup, çalışma gurubunu Pamukkale Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi, Karabük Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültelerinin (TEF) otomotiv öğretmenliği programında ölçme aracına cevap veren 330 öğrenci oluşturmuştur. internet kullanım amaçlarını ölçme aracı anketler öğrencilere elden ula tırılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile doldurulması temin edilmiştir. Anketler aracılığı ile toplanan veriler bilgisayara girilmi ve SPSS 12.0 for Windows programı ortamında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapmanın yanı sıra, t:testi analizi ve ölçeğin alt boyutlarına yönelik öğretmen adayları görü leri arasında anlamlı düzeyde farklılık olup olmadığını belirlemek için ikiden fazla gruplar arasındaki karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Gruplar arasındaki olası farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu ortaya koymak için ise Tukey:HSD testi kullanılmıştır. Analiz sonucu olu turulan tabloların değerlendirilmesinin ardından sonuç ve öneriler yapılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/41831
ISSN: 1304-4141
1304-4141
Appears in Collections:Teknik Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Teknik öğretmen adayları.pdf312.16 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on May 27, 2024

Download(s)

12
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.