Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/41845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErgin, Ahmet-
dc.contributor.authorHatipoğlu, Celile-
dc.contributor.authorBozkurt, Ali İhsan-
dc.contributor.authorMirza, Emel-
dc.contributor.authorKunak, Duygu-
dc.contributor.authorKara, Canan-
dc.contributor.authorÖzçelik, Gülay-
dc.contributor.authorTeğin, Cüneyt-
dc.contributor.authorPazır, Yaşar-
dc.contributor.authorPırtı, İlyas-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:09:46Z-
dc.date.available2022-05-17T12:09:46Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1309-9833-
dc.identifier.issn1308-0865-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/41845-
dc.description.abstractAMAÇ: Bu çalışma, Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi uzmanlık ile 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamaları hakkındaki bilgi düzeylerini ve tutumlarını belirlemek ve bilgi düzeylerini ve tutumlarını etkileyen faktörleri saptamak amacıyla yapılmıştır. YÖNTEMLER: Çalışma Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki uzmanlık öğrencileri ve 5. ve 6. sınıf öğrencileri arasında Nisan 2011 tarihinde gerekli izinler alınarak yapılmıştır. Çalışmaya toplam 184 kişi katılmıştır. Ankettin birinci bölümünde katılanlara demografi k ve sosyoekonomik durumlarını gösterir sorular sorulmuş ve katılanların sosyoekonomik seviyesini tespit etmek için Aile Refah Ölçeği kullanılmıştır. İkinci bölümde TAT’a yönelik bilgi durumları, üçüncü bölümde de Bütünleştirici Tıp Tutum Anketi (IMAQ) kullanılmıştır. BULGULAR: Katılımcıların TAT hakkında en iyi bildikleri yöntem ‘‘diyet”tir. TAT’a yönelik tutum puan ortalaması 118,3±14,5 (min-max: 85-170)’dir. Tutum puanlarının cinsiyete, yaşa, anne ve babanın öğrenim ve çalışma durumuna, aile tipine, kardeş sayısına ve sosyoekonomik duruma göre ortalamalarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (tüm p>0.05). İstatistiksel olarak anlamlı farklı bulunan tek ortalama en uzun yaşanılan yerleşim yeri değişkenidir (p<0.05). SONUÇ: Tıp eğitim sürecindeki kişilerin bu konuda yeterli bilgilerinin olmadığı, tutum açısından uzmanlık öğrencileri ve tıp fakültesi öğrencileri arasında fark olmadığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Psikolojien_US
dc.titleUzmanlık ve tıp öğrencilerinin tamamlayıcı-alternatif tıp hakkındaki bilgi düzeyleri ve tutumlarıen_US
dc.title.alternativeKnowledge and attitudes of residents and medical students on complementary-alternative medicineen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage136 - 143-
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid143692en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf203.21 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

214
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.