Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/41845
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ergin, Ahmet | - |
dc.contributor.author | Hatipoğlu, Celile | - |
dc.contributor.author | Bozkurt, Ali İhsan | - |
dc.contributor.author | Mirza, Emel | - |
dc.contributor.author | Kunak, Duygu | - |
dc.contributor.author | Kara, Canan | - |
dc.contributor.author | Özçelik, Gülay | - |
dc.contributor.author | Teğin, Cüneyt | - |
dc.contributor.author | Pazır, Yaşar | - |
dc.contributor.author | Pırtı, İlyas | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:09:46Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:09:46Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.issn | 1309-9833 | - |
dc.identifier.issn | 1308-0865 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/41845 | - |
dc.description.abstract | AMAÇ: Bu çalışma, Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi uzmanlık ile 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamaları hakkındaki bilgi düzeylerini ve tutumlarını belirlemek ve bilgi düzeylerini ve tutumlarını etkileyen faktörleri saptamak amacıyla yapılmıştır. YÖNTEMLER: Çalışma Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki uzmanlık öğrencileri ve 5. ve 6. sınıf öğrencileri arasında Nisan 2011 tarihinde gerekli izinler alınarak yapılmıştır. Çalışmaya toplam 184 kişi katılmıştır. Ankettin birinci bölümünde katılanlara demografi k ve sosyoekonomik durumlarını gösterir sorular sorulmuş ve katılanların sosyoekonomik seviyesini tespit etmek için Aile Refah Ölçeği kullanılmıştır. İkinci bölümde TAT’a yönelik bilgi durumları, üçüncü bölümde de Bütünleştirici Tıp Tutum Anketi (IMAQ) kullanılmıştır. BULGULAR: Katılımcıların TAT hakkında en iyi bildikleri yöntem ‘‘diyet”tir. TAT’a yönelik tutum puan ortalaması 118,3±14,5 (min-max: 85-170)’dir. Tutum puanlarının cinsiyete, yaşa, anne ve babanın öğrenim ve çalışma durumuna, aile tipine, kardeş sayısına ve sosyoekonomik duruma göre ortalamalarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (tüm p>0.05). İstatistiksel olarak anlamlı farklı bulunan tek ortalama en uzun yaşanılan yerleşim yeri değişkenidir (p<0.05). SONUÇ: Tıp eğitim sürecindeki kişilerin bu konuda yeterli bilgilerinin olmadığı, tutum açısından uzmanlık öğrencileri ve tıp fakültesi öğrencileri arasında fark olmadığı sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Tıp Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Psikoloji | en_US |
dc.title | Uzmanlık ve tıp öğrencilerinin tamamlayıcı-alternatif tıp hakkındaki bilgi düzeyleri ve tutumları | en_US |
dc.title.alternative | Knowledge and attitudes of residents and medical students on complementary-alternative medicine | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 136 - 143 | - |
dc.identifier.startpage | 136 | en_US |
dc.identifier.endpage | 143 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 143692 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 14.02. Internal Medicine | - |
crisitem.author.dept | 14.02. Internal Medicine | - |
crisitem.author.dept | 14.02. Internal Medicine | - |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 203.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
214
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
90
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.