Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEkşi, Ali-
dc.contributor.authorTorlak, Sülün Evinç-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:10:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:10:34Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1304-7361-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42029-
dc.description.abstractAmaç Türkiye’de pilot uygulama aşamasında olan “Avrupa Tek Acil Çağrı Numarası Uygulaması (ATAÇNU)” sürecinde, acil çağrı numaralarının kamuoyu tarafından bilinirliği ve acil çağrı hizmetleri yararlanma durumunun saptanması amaçlandı. Gereç ve Yöntem Çalışma evreni, Antalya ve İzmir kent merkezleri olarak belirlenmiştir. Evrenden, basit rastgele örnekleme yöntemi ile Antalya’dan 291, İzmir’den de 616 kişi seçilmiştir. Veriler 2010 Mart ayında yüz-yüze görüşülerek uygulanan anket yolu ile toplandı. Bulgular Kullanılan çağrı numaralarının sayısının artması ile birlikte, çağrı numaralarının bilinirliği azalmakta, numaraların birbiri ile karıştırılma olasılığı artmaktadır. Çalışmada, acil çağrı numaralarının vatandaş tarafından bilinirliği, ambulans hizmetlerinde %89.4, sahil güvenlikte %13.5 olarak bulundu. Acil çağrı hizmetlerinden yararlanma oranı, Avrupa Birliği’ndeki verilere göre daha düşük saptandı, hizmetten erkeklerin, gençlerin ve eğitimlilerin daha çok yararlandığı saptandı. Sonuç Çağrı numaralarının bilinirliğinde eğitim ve tanıtım çalışmalarının büyük önemi bulunmaktadır. Türkiye’de “112” numarasının bilinirliğinin yüksek olması ATAÇNU’da bir avantaj olarak görülmektedir. AÇH’de kullanıcı profiline bakıldığında, devlet hizmete ulaşım ile ilgili eşitliği sağlamalı, eğitim ve tanıtım çalışmaları arttırılmalıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Acil Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcil Tıpen_US
dc.titleAvrupa tek acil çağrı numarası uygulama sürecinde acil çağı hizmetlerinden yararlanma durumu: Antalya ve İzmir illerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeUtilization of emergency services during the single european emergency call number piloten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage149 - 154-
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid126886en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept08.02. Political Science and Public Administration-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (3).pdf649.56 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on May 27, 2024

Download(s)

12
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.