Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42141
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gürpınar, E. | - |
dc.contributor.author | Alimoğlu, M K. | - |
dc.contributor.author | Tetik, Cihat | - |
dc.contributor.author | Akdogan, Ilgaz | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:11:25Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:11:25Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.issn | 1016-9113 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6500 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42141 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Literatürde Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) ile ilgili öğrenci ve eğitim yönlendiricilerinin memnuniyeti hakkında yapılmış çok sayıda araştırma bulunmaktadır. Ancak PDÖ yöntemini farklı şekillerde uygulayan (tam veya hibrid) programlarda memnuniyeti değerlendiren çalışmalar sınırlı sayıdadır. Bu araştırmanın amacı, eğitim programında PDÖ yönteminin tam veya hibrid program şeklinde uygulayan fakültelerin öğrenci ve öğretim üyelerinin görüşlerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma tam PDÖ yöntemini ve hibrid eğitim yöntemini uygulayan iki tıp fakültesinin öğrencileri ve eğitim yönlendiricileri (n=707) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Eğitim yönlendiricileri ve öğrencilerin, PDÖ hakkındaki görüşlerini belirlemek amacı ile yazarlar tarafından hazırlanan bir anket formu kullanılmıştır. Anketler PDÖ’nün klasik eğitime göre avantajlarını içeren, beşli Likert tipi skala ile cevaplanması istenilen 14 açıklama ve iki spesifik soruyu içermektedir. Bulgular: Tam PDÖ uygulanan programdaki öğrenci ve eğitim yönlendiricileri, hibrid program uygulayan fakültenin öğrenci ve eğitim yönlendiricilerine göre, PDÖ’nün literatürde belirtilen avantajları ile ilgili daha olumlu yönde görüş bildirmiştir. Sonuç: Bu bulgu, PDÖ’nün avantajlarından daha fazla yararlanılabilmesi için, tam PDÖ uygulamanın, hibrid program uygulamaya göre daha yararlı olabileceğini göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ege Tıp Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Cerrahi | en_US |
dc.title | Can different curriculum types affect opinions of tutors and students about problem based learning? | en_US |
dc.title.alternative | Farklı eğitim programları, eğitim yönlendiricileri ve öğrencilerin probleme dayalı öğrenim hakkındaki görüşlerini etkileyebilir mi? | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 51 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 103 - 109 | - |
dc.identifier.startpage | 103 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 140434 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 14.01. Surgical Medicine | - |
crisitem.author.dept | 14.03. Basic Medical Sciences | - |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (1).pdf | 299.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
18
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.