Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42141
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGürpınar, E.-
dc.contributor.authorAlimoğlu, M K.-
dc.contributor.authorTetik, Cihat-
dc.contributor.authorAkdogan, Ilgaz-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:11:25Z-
dc.date.available2022-05-17T12:11:25Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.issn1016-9113-
dc.identifier.issn2147-6500-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42141-
dc.description.abstractAmaç: Literatürde Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) ile ilgili öğrenci ve eğitim yönlendiricilerinin memnuniyeti hakkında yapılmış çok sayıda araştırma bulunmaktadır. Ancak PDÖ yöntemini farklı şekillerde uygulayan (tam veya hibrid) programlarda memnuniyeti değerlendiren çalışmalar sınırlı sayıdadır. Bu araştırmanın amacı, eğitim programında PDÖ yönteminin tam veya hibrid program şeklinde uygulayan fakültelerin öğrenci ve öğretim üyelerinin görüşlerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma tam PDÖ yöntemini ve hibrid eğitim yöntemini uygulayan iki tıp fakültesinin öğrencileri ve eğitim yönlendiricileri (n=707) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Eğitim yönlendiricileri ve öğrencilerin, PDÖ hakkındaki görüşlerini belirlemek amacı ile yazarlar tarafından hazırlanan bir anket formu kullanılmıştır. Anketler PDÖ’nün klasik eğitime göre avantajlarını içeren, beşli Likert tipi skala ile cevaplanması istenilen 14 açıklama ve iki spesifik soruyu içermektedir. Bulgular: Tam PDÖ uygulanan programdaki öğrenci ve eğitim yönlendiricileri, hibrid program uygulayan fakültenin öğrenci ve eğitim yönlendiricilerine göre, PDÖ’nün literatürde belirtilen avantajları ile ilgili daha olumlu yönde görüş bildirmiştir. Sonuç: Bu bulgu, PDÖ’nün avantajlarından daha fazla yararlanılabilmesi için, tam PDÖ uygulamanın, hibrid program uygulamaya göre daha yararlı olabileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEge Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.titleCan different curriculum types affect opinions of tutors and students about problem based learning?en_US
dc.title.alternativeFarklı eğitim programları, eğitim yönlendiricileri ve öğrencilerin probleme dayalı öğrenim hakkındaki görüşlerini etkileyebilir mi?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage103 - 109-
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid140434en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.03. Basic Medical Sciences-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (1).pdf299.08 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.