Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/42398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüner, Necdet-
dc.contributor.authorSezer, Renan-
dc.contributor.authorİspir, Oylum Akkuş-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:13:27Z-
dc.date.available2022-05-17T12:13:27Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/42398-
dc.description.abstractÖzet Bu çalışma, öğrencileri Türkiyeyi TIMSS 2011de temsil edecek olan, 250 ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmeninin 200üne verilen bir anket kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri analizleri sonunda, TIMSS uygulama ve akıl yürütme sorularında öğretmenlerin başarı beklentileri ile yerleşim birimleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Bu farklar büyük yerleşim birimlerindeki öğrencilerin lehinedir. Uygulama ve akıl yürütme sorularındaki başarı beklentileri ile öğretmen tecrübesi arasında da anlamlı bir farklılık görülmüştür ve bu fark tecrübeli öğretmenleri olan öğrencilerin lehinedir. Öğretmenlerin %76,5inin ders kitaplarının öğrencileri TIMSSe hazırlamaya katkısından memnun olmadığı saptanmıştır. Öğretmenlerin %75,5i yapılandırmacı yaklaşımı kullandıklarını söylerken, %65inin kitaptan haftada bir veya daha az etkinlik yaptığı bulunmuştur. Gelecekte, Türkiyenin TIMSSde daha başarılı olması için alınan öğretmen görüşleri matematik programındaki konu sayısının azaltılması, kitaplardaki soru çeşitliliğinin, özellikle uygulama ve akıl yürütme sorularının arttırılması yönündedir. Öğretmenler öğrencilerin motivasyonunu arttırabilmek ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirebilmek için, hizmetiçi eğitime ihtiyaç duyduklarını ifade etmektedirler.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin TIMSS Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.title.alternativeMiddle School Mathematics Teachers Perspective on TIMSSen_US
dc.typeOtheren_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage11 - 29-
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid182202en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeOther-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.