Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/42398
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Güner, Necdet | - |
dc.contributor.author | Sezer, Renan | - |
dc.contributor.author | İspir, Oylum Akkuş | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:13:27Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:13:27Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0275 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/42398 | - |
dc.description.abstract | Özet Bu çalışma, öğrencileri Türkiyeyi TIMSS 2011de temsil edecek olan, 250 ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmeninin 200üne verilen bir anket kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri analizleri sonunda, TIMSS uygulama ve akıl yürütme sorularında öğretmenlerin başarı beklentileri ile yerleşim birimleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Bu farklar büyük yerleşim birimlerindeki öğrencilerin lehinedir. Uygulama ve akıl yürütme sorularındaki başarı beklentileri ile öğretmen tecrübesi arasında da anlamlı bir farklılık görülmüştür ve bu fark tecrübeli öğretmenleri olan öğrencilerin lehinedir. Öğretmenlerin %76,5inin ders kitaplarının öğrencileri TIMSSe hazırlamaya katkısından memnun olmadığı saptanmıştır. Öğretmenlerin %75,5i yapılandırmacı yaklaşımı kullandıklarını söylerken, %65inin kitaptan haftada bir veya daha az etkinlik yaptığı bulunmuştur. Gelecekte, Türkiyenin TIMSSde daha başarılı olması için alınan öğretmen görüşleri matematik programındaki konu sayısının azaltılması, kitaplardaki soru çeşitliliğinin, özellikle uygulama ve akıl yürütme sorularının arttırılması yönündedir. Öğretmenler öğrencilerin motivasyonunu arttırabilmek ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirebilmek için, hizmetiçi eğitime ihtiyaç duyduklarını ifade etmektedirler. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin TIMSS Hakkındaki Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Middle School Mathematics Teachers Perspective on TIMSS | en_US |
dc.type | Other | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 33 | en_US |
dc.identifier.startpage | 11 - 29 | - |
dc.identifier.startpage | 11 | en_US |
dc.identifier.endpage | 29 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 182202 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Other | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.